«تجلی» بازگشایی می‌شود/ سهامی که باید نگه داشت!

شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات با نماد معاملاتی «تجلی» ساعت ۱۳ روز شنبه ۲ بهمن ۱۴۰۰ در بازار دوم فرابورس ایران بدون دامنه نوسان بازگشایی می‌شود.

صدای بورس- محبوبه قرمزچشمه؛ تجلی معادن و فلزات با نماد «تجلی۱» شنبه ۲ بهمن ۱۴۰۰ بازگشایی می‌شود. پیش‌بینی‌ها حکایت از استقبال بسیار خوب از این نماد دارد.

مطابق اطلاعیه فرابورس ایران، شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات با نماد معاملاتی «تجلی» در بازار دوم فرابورس ایران بدون دامنه نوسان بازگشایی می‌شود.

رویه به این شکل است که ساعاتی تجلی باز می‌شود و در این مدت کشف قیمت سهام شرکت تجلی معادن و فلزات انجام می‌شود و بعد از آن افزایش یا کاهش بر اساس دامنه نوسان معمول بازار خواهد بود.

طبق صورت‌های مالی منتشر شده در سایت کدال، شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات (نماد تجلی) در ۶ماهه نخست سال جاری حدود ۲۹۵ میلیارد ریال درآمد عملیاتی داشته است. سرمایه این شرکت با توجه به جمع دارایی‌ها و در صورت تحقق سرمایه ۶۲ هزار میلیاردی، به بیش از ۶۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال خواهد رسید.

پیش‌بینی کارشناسان بازار سرمایه این است که تجلی با توجه به پروژه‌ها و طرح‌های در دست اقدام، با قیمت بسیار خوبی باز می‌شود و آینده روشنی خواهد داشت.

مرتضی علی اکبری، مدیرعامل تجلی توسعه معادن و فلزات در گفت‌وگو با صدای بورس گفت: با توجه به آتیه روشن تجلی مطمئن هستیم سهامداران از این خرید پشیمان نخواهند شد.

وی در ادامه استقبال خوب از سهام شرکت توسعه معادن و فلزات ( تجلی) را پیش‌بینی کرد و گفت: این سهام می‌تواند برای سهامداران آورده خوبی داشته باشد.

مزایده معدن طلا و مس جانجا

مدیرعامل تجلی توسعه معادن و فلزات افزود: پروژه‌های تجلی معادن و فلزات محدود به ۵ پروژه نیست، چندین پروژه جدید استارت خورده و سهامدار آن شده‌ایم که فولاد کردستان از جمله آن‌هاست. شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات با مشارکت در کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های چادرملو، گل گهر، گهرزمین، صنایع و معادن غدیر و به رهبری شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در مزایده معدن طلا و مس جانجا مشارکت می‌کند.

بعد از پذیرش شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات، این شرکت تملک دو معدن جدید طلا و مس در خراسان رضوی را نیز به دست آورده است. ذخایر اولیه شناسایی شده برای این معادن حدود ۳۵۰ هزار تن و با عیار مس ۲. ۵ درصد است و عملیات اکتشاف در این معادن ادامه دارد و پروانه کشف این معادن توسط شرکت تجلی خریداری شده است.

۹۴ درصد سهام معدن زغالسنگ گلندرود از آن تجلی
همچنین به مدت ۱۱ سال معدن زغالسنگ گلندرود پس از پایان عملیات تجهیز و نوسازی به زنجیره تأمین شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری معادن و فلزات اضافه می‌شود. کل ظرفیت این معدن را بیش از ۴۷ میلیون تن برآورد کرده‌اند که ۹۴ درصد سهام آن متعلق به تجلی است. زمان بهره‌برداری معدن طبق صحبت‌های مدیرعامل شرکت اواسط سال آینده است.

تجلی صاحب ۵۱ درصد از سهام شرکت بازرگانی معادن و صنایع معدنی
۳۴ درصد از شرکت اکتشاف تجلی صبا نیز به سبد دارایی‌های تجلی اضافه شده است. این شرکت در حال خرید دستگاه‌های حفاری است که قرارداد آن نهایی و در مرحله تحویل است.
تجلی در این مدت ۵۱ درصد از سهام شرکت بازرگانی معادن و صنایع معدنی را نیز به پرتفوی خود اضافه کرده است. شرکتی که جای آن در زنجیره شرکت‌های زیرمجموعه تجلی و ومعادن خالی به نظر می‌رسید. با اضافه شدن شرکت‌های جدید به شرکت تجلی به نظر می‌رسد این شرکت در حال تکمیل زنجیر تأمین شرکت‌های زیر مجموعه خود و هلدینگ مادر(ومعادن) است.

ظهور یک هلدینگ تمام عیار

از طرح‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای تجلی این طور بر می‌آید که به زودی با یک هلدینگ تمام عیار روبه‌رو خواهیم بود. درصد بزرگی از پرتفوی تجلی از پروژه‌های در حال تکمیل تشکیل شده است که زمان بهره‌برداری آنها از ۶ ماه تا ۳ سال برنامه‌ریزی شده است. با این اوصاف تجلی سهام آینده‌داری است که در یک مدت زمان یک تا دو ساله جهش سود و قیمت خوبی در انتظار آن است.

کد خبر 445274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =