آینده سودآوری مس/ خودروهای برقی به نفع دکتر مس

تحلیلگر بازار معدن و صنایع معدنی گفت: اگر بازار جهانی کماکان سیاست‌های تورمی و تضعیف ارزش دلار را دنبال کند و کاهش GDP چین تاثیر ملایمی بر بازار داشته باشد، شاهد سودآوری قیمت سهام مسی‌ها در آینده خواهیم بود.

صدای بورس- محبوبه قرمزچشمه؛ مهمترین پرسش کنونی بازار سرمایه این است که با توجه به رکورد جدید قیمت جهانی مس، آیا می‌توان به افزایش سودآوری سهام مسی‌ها امیدوار بود؟

چالش صادرکنندگان ایرانی در جهان چیست؟/ قطعی گاز بر بورس تاثیرگذار است؟

مائده مزینانی، تحلیلگر بازار معدن و صنایع معدنی در ارتباط با این موضوع به صدای بورس گفت: اگر بازار جهانی کماکان سیاست‌های تورمی و تضعیف ارزش دلار را دنبال کند و کاهش GDP چین تاثیر ملایمی بر بازار داشته باشد، شاهد سودآوری قیمت سهام مسی‌ها در آینده خواهیم بود.

وی در ارتباط با میزان تولید مس در جهان افزود: اکثر پیش‌بینی‌های بین‌المللی امسال، مازاد عرضه برای مس در جهان را انتظار دارند که البته در کمتر از دو سال با رشد خودروهای برقی در جهان، معادله عرضه و تقاضا، مجدد به نفع تقاضای بیشتر شد. در این میان دسترسی به تولید بیشتر با توجه به سیاست‌های کربن زدایی در جهان نیز مورد توجه است که نباید از نظر دور داشت.

اثر پذیری بازار سرمایه از ابلاغیه جدید نرخ خوراک پتروشیمی‌ها

وی در پاسخ به این پرسش که ابلاغیه جدید در رابطه با نرخ خوراک اگر اجرایی شود چه تاثیری بر ارزش سهام این گروه دارد، گفت: قطعا قیمت‌گذاری خوراک گاز پتروشیمی‌ها بر اساس این دستورالعمل تاثیر منفی بر سود و ارزش سهام دارد؛ البته مورد انتظار است به‌زودی این دستورالعمل اصلاح شود چون این نحوه قیمت‌گذاری بسیار خام و غیرکارشناسی است.

طرح تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اصفهان

مزینانی با ارائه نظر مثبت نسبت به طرح تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه، گفت: در حال حاضر میزان شفافیت صورت‌های مالی شرکت‌های معدن و صنایع معدنی بسیار کم است، بنابراین برای بهبود عملکرد، ارزیابی، اطلاع شفاف از دارایی‌ها، استهلاک، میزان سود واقعی و ... انتشار به موقع و درست اطلاعات توسط ناشرین بسیار اهمیت دارد.

لزوم شفاف‌سازی

وی راهکار شفاف‌سازی را صداقت و مدیریت صحیح و علمی بر اساس اصول معتبر و تجربه شده بین‌المللی عنوان کرد و گفت: دستورالعمل‌ها و قوانین خلق‌الساعه، قیمت‌گذاری‌های دستوری و اعلام محدودیت‌های صادراتی سلیقه‌ای که رغبت سرمایه‌گذاران را در این گروه از بین برده، مهمترین چالش‌های گروه معدن و صنایع معدنی در 1401 است.

کد خبر 445257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    1 0
    بسیار عالی نوشتید