موج ناامیدی سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه

شرایط حال بازار بر هیچ اصول و مبنایی نیست چه از لحاظ بنیاد و چه از لحاظ تکنیکی؛ فقط و فقط ترس از دست رفتن بیشتر سرمایه و بی‌اعتمادی سرمایه‌گذاران موج می‌زند. در این اوضاع نابسامان، بورس از مشکلات زیادی رنج می‌برد.

صدای بورس- مژده ابراهیمی؛ پیش‌بینی می‌شود در اوایل بازار همچنان شاهد فشار فروش در بیشتر صنایع باشیم و به تدریج در نیمه‌های بازار با توجه به رسیدن شاخص کل به حمایت تکنیکالی ۱۲۷۰ هزار واحدی شاهد تحرکاتی در بازار به خصوص صنعت خودرو، قطعات، فلزات و همچنین تک سهم‌های بازیگر محور باشیم.

مسعود مهدیان، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با صدای بورس گفت: معاملات امروز بازار سرمایه همچون روزهای اخیر و در اوج ناامیدی و ترس با فشار فروش بیشتری نسبت به روز قبل آغاز به کار کرد.
وی افزود: تمامی صنایع و گروه‌های کوچک و بزرگ با افت قیمتی و در درصدهای منفی داد و ستد شدند که به این ترتیب شاخص کل با ریزش حدود ۲.۳ درصدی نزدیک به ۳۱ هزار واحد افت کرد و به کمتر از ۱۲۷۶ هزار واحدی رسید، شاخص هم وزن هم از این قائله مستثنی نبود و افت ۸ هزار واحدی را تجربه کرد. ارزش معاملات خرد سهام که در این روزهای بی‌رمق بازار بسیار ناچیز است امروز به حدود ۲۷۰۰ میلیارد تومان رسید و متاسفانه خروج سنگین پول حقیقی از بازار امروز به حدود ۷۰۰ میلیارد تومان رسید.
مهدیان بیان کرد: شرایط حال بازار بر هیچ اصول و مبنایی نیست چه از لحاظ بنیاد و چه از لحاظ تکنیکی؛ فقط و فقط ترس از دست رفتن بیشتر سرمایه و بی‌اعتمادی سرمایه‌گذاران موج می‌زند. در این اوضاع نابسامان، بورس از مشکلات زیادی رنج می‌برد. موضوعات مختلفی همچون سایه سنگین ابهامات مذاکرات وین و مشخص نشدن نتیجه، عدم حمایت جدی مسئولان از بازار سرمایه به صورت عملی نه فقط در حد صحبت و جلسات کلامی عزیزان، جلوگیری از صحبت‌های کارشناسی نشده و آمارهای غلط متاسفانه توسط مسئولان بورسی. تمامی این موارد همگی باعث معضل اصلی بازار، یعنی بی‌اعتمادی سرمایه‌گذاران و خروج سنگین نقدینگی از بورس تهران شده است.
این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: با تمام این تفاسیر به جرات می‌توان گفت بورس در اکثر صنایع به ارزندگی لازم جهت سرمایه‌گذاری رسیده است و با رفع برخی از مشکلات می‌تواند جذابیت‌های خود را نمایان کند. جذابیت‌هایی همچون بنیاد بسیار مناسب بیشتر صنایع و رسیدن به نقاط تکنیکالی جهت ورود نقدینگی و همچنین انتشار گزارش‌های ۹ ماهه که از فردا بر روی کدال قرار خواهند گرفت و می‌تواند باعث تحریک و حرکت رو به جلو بازار بخصوص در گروه‌های پرپتانسیل از جمله فلزات اساسی شود.
به گفته وی پیش‌بینی می‌شود در اوایل بازار فردا همچنان شاهد فشار فروش در بیشتر صنایع باشیم و به تدریج در نیمه‌های بازار با توجه به رسیدن شاخص کل به حمایت تکنیکالی ۱۲۷۰ هزار واحدی شاهد تحرکاتی در بازار به خصوص صنعت خودرو، قطعات، فلزات و همچنین تک سهم‌های بازیگر محور باشیم.

کد خبر 445213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =