چند هزار معدن غیر فعال در کشور وجود دارد؟

مجری طرح احیای معادن کوچک مقیاس گفت: مشکل اصلی کمبود نقدینگی است مشکل بعدی تجهیزات معادن و مشکل سوم مشکلات و موانع اداری است همچنین موارد بعدی مشکلات بازار و نیروی انسانی هستند تا چند سال دیگر با بحران نیروی انسانی مواجه می‌شویم.

به گزارش صدای بورس، سیدرضا عظیمی در نشست امروز معاون معدنی وزیر صمت با فعالین حوزه معدن اظهار کرد: طرح احیا از سال ۹۸ تحت عنوان اقتصاد مقاومتی ابلاغ شد ۷۹۱ معان را فعال سازی کردیم و یک نوع هم‌آفزایی از خانه معدن اتاق بازرگانی و حاکمیت وجود داشت گزارش‌های تخصصی مکان محور و ماده محور در این مورد تهیه کردیم.

وی افزود: ۲ هزار و ۶۳۴ پایش و پرسشنامه جمع کردیم که روی موانع و مشکلات تمرکز داشت و دسته بندی برای مشکلات داشتیم که آنها را در هفت قسمت تقسیم می‌کند.


بیشتر بخوانید: کدام استان‌ها بیشتر تسهیلات صادراتی گرفتند؟


مجری طرح احیای معادن کوچک مقیاس در این باره توضیح داد: مشکل اصلی کمبود نقدینگی است مشکل بعدی تجهیزات معادن و مشکل سوم مشکلات و موانع اداری است همچنین موارد بعدی مشکلات بازار و نیروی انسانی هستند تا چند سال دیگر با بحران نیروی انسانی مواجه می‌شویم این بحران بخصوص در مورد تکنسین‌ها پررنگ است حتی پیشنهاداتی مانند جذب تکنسین حوزه معدن از کشورهای دیگر وجود دارد موارد ششم و هتفم نیز به ترتیب اکتشاف معدنی و حوزه زیرساخت است.

وی اضافه کرد: چهار تا پنج هزار معدن غیرفعال داریم که ۷۹۱ معدن را به فعال سازی رسانده‌ایم برای بسیاری از آنها تنها اقداماتی کوچک لازم است ۱۷۰ مجموععه سرمایه‌گذار کلان را گرد هم آورده‌ایم و بیشتر آنها تمایل به سرمایه‌گذاری در حوزه معدن دارند.

به گزارش ایلنا، وی خاطرنشان کرد: طرح احیای معادن نیاز به زیرساخت‌های برق و راه دارد. باتامین امکاناتی مانند برق می‌توان تعداد زیادی از معادن را فعال کرد.

ابراهیم جمیلی ریسی کمیسیون معادن اتاق بازرگانی ایران نیز اضافه کرد: برای این موضوع پیشنهاد ما صدور کارت هوشمند معادن و شفاف‌سازی است.

کد خبر 445083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =