افزایش قیمت خدمات دهی مخابرات ایران

میانگین کل درآمد ماهانه مخابرات ایران از محل ارائه خدمات در سال گذشته ۴۶۶میلیارد تومان بوده که امسال به میانگین ماهی ۵۷۳ میلیارد تومان رسیده که افزایش ۲۳ درصدی را نشان می دهد.

صدای بورس؛ اخابر یکی از بزرگترین نمادهای بازار سرمایه بوده اما با ریزش سرسختی از سقف تاریخی خود مواجه بوده است، این نماد اکنون با سقف تاریخی خود ۷۵ درصد فاصله داشته که میزان زیادی است.

در این گزارش آخرین وضعیت بنیادی این سهم را بررسی کرده ایم.

اخابر سودسازی کمی را توانسته محقق کند و eps این سهم تنها ۱۴۱ است، اما این سهم نسبت به سال گذشته زیانده نبوده است( بیشتر نمادهای خودرویی در وضعیت زیاندهی قرار دارند.)

درآمد عمده نماد اخابر از سه خدمت دهی درآمد ارائه خدمات دهی( دیتا)، مکالمات و درآمد حق استفاده از حق مخابراتی است.

اینترنت امروز کلید توسعه کشور و کسب کارهای جدید در فضای استارت آپ بوده و درآمد اصلی مخابرات ایران از دیتا یا همان اینترنت است، درآمد ۹ ماهه مخابرات ایران از دیتا در سال جاری به عدد ۳۵۸۹ میلیارد تومان رسیده است حال این که کل درآمد ۱۲ ماهه سال قبل مخابرات از دیتا ۳۵۰۸ میلیارد تومان بوده که از ۹ ماهه امسال کمتر است.

میانگین ماهانه خدمات دیتا در سال گذشته ۲۹۲ میلیارد تومان بوده که امسال به میانگین ۳۹ میلیارد تومان رسیده است که افزایش ۳۴ درصدی را نشان می دهد، اما درآمد دیتا در ماه آذر به ۴۸۵ میلیارد تومان رسیده که نسبت به میانگین سال گذشته افزایش ۶۷ درصدی را نشان می دهد.

درآمد دیتا در سال های آینده برای شرکت مخابرات ایران می تواند روند افزایشی بیشتری داشته باشد زیرا کشور ناگریز از توسعه فناوری های جدید در اینترنت است و توافق برجام نیز می تواند این کار را تسریع کند، البته باید دید استراتژی دولت برای توسعه اینترنت چیست؟، اما دیر یا زود باید به این سمت رفته و ناگزیر به توسعه اینترنت سریع در ایران هستند.

میانگین کل درآمد ماهانه مخابرات ایران از محل ارائه خدمات در سال گذشته ۴۶۶میلیارد تومان بوده که امسال به میانگین ماهی ۵۷۳ میلیارد تومان رسیده که افزایش ۲۳ درصدی را نشان می دهد.

تحلیل قیمتی
اخابر از ترند نزولی بیش از یک ساله خود رهایی یافته است اما این رهایی به معنای پرتقاضا شدن نبوده است و اکنون برای رشد درگیر کف سازی است.

افزایش قیمت خدمات دهی مخابرات ایران

باید دید اخبار توافق برجام با این نماد و آینده آن چه کاری خواهد کرد؟

کد خبر 444894

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • قطعی اینترنت با بورس چه می کند؟

    قطعی اینترنت با بورس چه می کند؟

    در عصر کنونی بیش از هر زمان دیگری اینترنت به زندگی اقتصادی و معیشت ده‌ها میلیون ایرانی گره‌ خورده است، اما اینکه قطعی اینترنت تا چه حدی بر معاملات بازار سهام تاثیر گذاشته و در پی آن معیشت و سرمایه سرمایه‌گذاران حاضر در بازار یادشده را تحت‌الشعاع قرار داده است، موضوعی است که توجه بسیاری از فعالان بازار را به خود جلب کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =