افزایش درآمد ۹۸ درصدی شیران نسبت به سال قبل

نماد شیران( صنایع‌شیمیایی‌ایران) یکی از نمادهای گروه محصولات شیمیایی است که وضعیت بنیادی خوبی دارد اما سهم همچنان ریزشی است.

صدای بورس؛ نماد شیران (صنایع‌شیمیایی‌ایران) یکی از نمادهای گروه محصولات شیمیایی است که وضعیت خوبی دارد، در این گزارش عملکرد این نماد را بررسی کرده ایم:

محصولات عمده این شرکت ۳ محصول: الکیل بنزن خطی، الکیلات سنگین، نرمال پارافین مازاد است که در بازار داخلی و خارجی آن را به فروش می رساند.

میانگین فروش الکیل بنزن خطی در ۹ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۰، به میزان ۳۴.۴۳۹.۰۷۹ تومان به ازای هر تن بوده که نرخ فروش نسبت به سال قبل افزایش ۹۲ درصدی را نشان می دهد، افزایش تنها در نرخ نبوده و در تولید نیز افزایش ۱۳ درصدی را در این مدت زمان نسبت به سال قبل داریم و درآمد در این زمان به ۲۳۰۱ میلیارد تومان رسیده که نسبت به سال قبل افزایش ۸۲ را نشان می دهد.

محصول فروش داخلی دیگر نرمال پارافین مازاد است که نرخ آن نسبت به سال قبل افزایش ۸۹ درصدی را نشان می دهد و درآمد آن نیز افزایش ۱۵۲ درصدی را نشان می دهد.

کل فروش داخلی سه محصول عمده نسبت به سال قبل در میانگین ۹ ماه میزان ۳۴۴۹ میلیارد تومان رسیده که نسبت به سال قبل افزایش ۹۸ درصدی را نشان می دهد.

نرخ فروش صادراتی این سه محصول نیز مشابه نرخ فروش داخلی بوده و میانگین ۹ ماهه این محصول نسبت به سال قبل افزایش ۶۳ درصدی را نشان می دهد.

تحلیل قیمتی
آخرین قیمت شیران ۱۹۴۸ تومان بوده و این سهم نسبت به سقف تاریخی خود فاصله ۹۷ درصدی دارد که نسبت به وضعیت خوب بنیادی این سهم نیز مانند بسیاری از سهم های دیگر بازار دچار یک جو منفی و احساسی شده است.

افزایش درآمد ۹۸ درصدی شیران نسبت به سال قبل

طبق تصویر فوق شیران۶ ماه پیش توانسته بود از کانال نزولی یک ساله خود خارج شود، اما بیش از ۶ ماه است که این نماد در محدوده بالای خط ترند نزولی خود در حال نوسان است.

شیران در صورتی که بتواند این خط روند را به سمت بالا حفظ کند همچنان شانس صعودی شدن را دارد، متغیرهای بنیادی این سهم خوب است و این سهم بیشتر اسیر جو احساسی ریزشی شده است.

کد خبر 444893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =