کاهش فروش داخلی و افزایش فروش صادراتی شاوان

گزارش‌ها نشان می‌دهد شاوان موفق شده افزایش فروش صادراتی داشته باشد.

صدای بورس؛ در گزارش قبل به بررسی مفصل نماد شاوان پرداختیم. در این گزارش کوتاه به بررسی وضعیت ماهانه شاوان می‌پردازیم، ۴ محصول اصلی این شرکت در تولید داخلی، نفتای کامل، نفت گاز یورو۴ و نفت کوره هستند، تعداد فروش این چهار محصول اصلی به علاوه محصولات دیگر فروش داخلی از ۱۳۳۱۸۱ مترمکعب به ۸۵۲۱۵ مترمکعب رسیده که کاهش ۳۶ درصدی را نشان می‌دهد.

جمع فروش صادراتی شاوان در یک ماهه آذر ۱۳۰,۳۰۳ مترمکعب بوده که نسبت به ماه قبل که میزان آن ۱۲۶,۸۰۶ مترمکعب بوده که افزایش ۳ درصدی را نشان می‌دهد.

شاوان در بنزین تولیدی خود ۳۱ درصد کاهش تولید را در فروش داخلی نشان می‌دهد، اما در تولید نفت گاز معمولی افزایش تولید ۳۹۵ درصدی را داشته است، البته این محصول جزو محصولات تیراژ بالای این شرکت نیست، تولید نفت گاز یورو ۴ شرکت شاوان نیز کاهش شدید و قابل ملاحظه ۸۷ درصدی در آذر ماه نسبت به آبان ماه داشته و احتمالا به دلیل کمبود گاز برای صنایع اتفاق افتاده است.

اما اتفاق مثبت برای شاوان اینکه ثبت افزایش سرمایه ۶۰۲ درصدی از مبلغ ۱۱۴ میلیارد تومان به مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان از محل سود انباشته به منظور تامین منابع مالی جهت اجرای طرح توسعه شرکت با عنوان احداث واحدهای تقطیر در خلاء (VB) و قیر سازی ارائه شد.

قیمت سهم پالایشگاه لاوان هم وضعیت خوبی را دارد و توانسته حمایت‌ها را حفظ کند و اگر به همین منوال ادامه داشته باشد، می‌توان به صعود آن در میان مدت امیدوار بود.

کاهش فروش داخلی و افزایش فروش صادراتی شاوان

کد خبر 444401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =