تحلیل ویژه چادرملو ؛ یک روند صعودی بلند مدت جذاب

چادرملو یکی از نمادهای خوب بازار سرمایه با ارزندگی و سودسازی خوب است.

صدای بورس _ وحید بلالی: مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو در استان یزد، ۱۸۰ کیلومتری شمال شرقی شهر یزد، حاشیه کویر ساغند قرار دارد.شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در شروع با سرمایه گذاری بانک سپه و شرکت ملی فولاد ایران تأسیس شد.

فعالیت اصلی چادرملو یا همان نماد کچاد، اکتشاف و استخراج و بهره برداری از معادن سنگ آهن و تولید کنسانتره از آن و تولید گندله، تولید سنگ آهن (لامپ اور) تولید محصولات فولادی، نصب و راه اندازی و نگهداری و تعمیرات و بازرسی فنی سرویس تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز شرکت، خرید و تهیه انواع و اقسام ماشین آلات و تجهیزات و تاسیسات و مصالح مورد نیاز برای انجام موضوع فعالیت شرکت، انجام خدمات مهندسی و مشاوره است

کچاد توانسته با مشارکت و سرمایه گذاری با اشخاص حقیقی و حقوقی، بانکها و موسسات اعتباری داخلی و خارجی در سایر شرکتها و طرحهای معدنی و صنعتی قراردادهای خوبی را تنظیم کند.

طرح های توسعه ای چادرملو
روند توسعه طرح های چادرملو که همواره با حمایت سهامداران حقیقی و حقوقی همراه بوده همچنان تداوم یافت و واحد احیاء مستقیم چادرملو که در مجاورت کارخانه شمش فولاد بنا شده بهره برداری آزمایشی خود را از اواخر سال ۱۳۹۷ اغاز کرد. این واحد که در آبان ماه سال ۹۸ با حضور رئیس جمهور رسماً افتتاح شد قادر است سالانه ۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تن آهن اسفنجی تولید نماید. با بهره برداری از این واحد، شمش فولاد چادرملو به روش شارژ داغ تولید می شود که موجب کاهش قابل توجه مصرف انرژی و هزینه تولید می گردد و در عین حال با تکمیل و نوسازی ناوگان معدنی و هوشمند سازی عملیات معدنی موفق شد کل عملیات معدنی شامل باطله برداری و استخراج سنگ آهن را از ۱۹ میلیون تن در سال ۱۳۸۳ تا بیش از ۹۰ میلیون تن در حال حاضر افزایش دهد.

تحلیل بنیادی
پرتیراژترین تولید این شرکت کنسانتره آهن خشک بوده که توانسته ۸,۳۴۹,۲۶۵ تن از ابتدای فروردین تا انتهای آذر ۱۴۰۰ تولید کند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد افزایش داشته اما نکته جالب اینجاست که این قیمت این محصول نسبت به سال قبل ۱۱۳ درصد افزایش یافته و با افزایش تعداد فروش هم مواجه بوده که در نتیجه نرخ فروش در این محصول نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷۱ درصد افزایش یافته که این افزایش بسیار خوب است.

محصول بعدی که به اندازه کنسانتره آهن خشک پرتیراژ نبوده اما با جهش مواجه بوده آهن اسفنجی است، این محصول از فروردین تا انتهای آذر ماه بیش از ۱۱۳ درصد افزایش نرخ داشته اما به علت کاستن از تعداد تولید و فروش، افزایش درآمد آن تنها ۲۴ درصد است.

نرخ تولید فولاد این شرکت نسبت به سال قبل تقریبا ثابت است اما نرخ فروش آن ۵۷ درصد افزایش یافته و با افزایش فروش و ضریب خوردن در درآمد، این شرکت در این محصول افزایش درآمد ۱۰۷ درصدی را کسب کرده است.

در نهایت این نماد در گزارش فعالیت خود از افزایش درآمد ۱۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داده است.

چادرملو گزارش ۶ ماهه خوبی را نیز در ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ ارائه کرده که نسبت به سال قبل با افزایش ۱۲۹درصدی درآمدهای عملیاتی، ۱۹۲درصدی سود ناخالص، افزایش ۱۹۲درصدی سودخالص مواجه بوده که وضعیت این شرکت را نسبت به سال قبل بسیار بهتر نشان می دهد.


  • بیشتر بخوانید:

« کزغال » تا کجا رشد می کند؟

عملکرد « شبهرن » در آذر چگونه بود؟


تحلیل تابلوخوانی
این سهم شاهد تحرکات خاصی نبوده مجموع خرید حقیقی ها ۰.۸ میلیارد تومان بود و ارزش فروش نیز به ۲.۳ میلیارد تومان بود، که قدرت فروش حقیقی را بیشتر نشان می دهد، قدرت خریدار به فروشنده حقیقی نیز در چند روز گذشته به سمت منفی بوده است، اما سهم توسط حقوقی ها حمایت شده و توانست پرتقاضا شود.

فاصله اندک با سقف تاریخی کار این سهم را دشوار کرده و باید دید در روزهای آینده این سهم به می تواند از سد مقاومت تاریخی که کمتر از ۲ درصد مانده بگذرد یا خیر اما نکته مثبت بالاتر بودن آخرین قیمت از قیمت پایانی سهم است که می تواند این سهم را در روز سه شنبه در ابتدا با روند صعودی مواجه کند و باید دید در اواسط بازار با عرضه مواجه خواهد شد؟

تحلیل تکنیکال
چادرملو طبق نمودار زیر در تایم فریم روزانه به مقاومت نزدیک شده ، اندیکاتورها در وضعیت خوبی قرار دارند و کندل پرقدرت سبز نیز زده شده است و باید دید می تواند از سد بگذرد ؟

تحلیل ویژه چادرملو ؛ یک روند صعودی بلند مدت جذاب

چادرملو در تایم فریم هفتگی طبق نمودار زیر یک کف دوقلوی زیبا را ساخته است

تحلیل ویژه چادرملو ؛ یک روند صعودی بلند مدت جذاب


چادرملو در تایم فریم ماهانه نیز طبق نمودار زیر در یک کانال دوبل صعودی قرار دارد و توانسته بسیار تحلیل پذیر حرکت کند.

تحلیل ویژه چادرملو ؛ یک روند صعودی بلند مدت جذاب

این ماه برای چادرملو روزهای حساسی است و باید دید در این ماه وضعیت کچاد چگونه خواهد شد؟

کد خبر 443746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =