اخبار صنعتی و اقتصادی منفی و حال بد

هر روز که می گذرد،بیشتر از روز پیش،با رصد اخبار صنعتی و اقتصادی کشور،حالمان بعنوان فردی که موهایش را در راه خدمت به صنعت و اقتصاد کشورش سپید کرده است،بدتر می شود.

به گزارش صدای بورس، سخت است که آگاه باشی و سالیان سال شاهد چگونگی بنیان صنعت و زحماتی که به پای این ساختار کشیده شده است،باشی و هم اینک شاهد فروپاشی این ساختار و تکه تکه شدن آن باشی.

و عجیب است این حکایت...، در کجای این کره خاکی مرسوم است که به سمت ساختارهای عمودیمی روند؟ اگر اندکی تفحص در ممالک مترقی نمایید می بینید که همگی بدنبال کوچکتر شدن ساختار و صرفا با سیاست نظارت بیشتر و چابکی در اقدام و تصمیم سازی و تصمیم گیری و اصل مدیریت مشارکتی هستند.

حال ما در همین نمونه اخیر،تکه تکه کردن وزارت صمت بعنوان مثال تبدیل معاونت امور صنایع به سه معاونت و یقینا در ذیل آن ایجاد باکس های جدید مدیر کلی و...هستیم.

آقای وزیر صمت‌، آیا درد جامعه صنعتی امروز ما به زبان بسیار ساده عدم حکمفرمایی شایسته سالاری و عدم ارائه برنامه قوی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی(اقتصاد درونزا ) و توانمندی و قدرت مسئولین محترم در اجراست؟ یا خلق ساختار جدید و بزرگ تر کردن چارت سازمانی که حتی به لحاظ علمی هم مطرود است.

و اگر از زاویه دیگر هم بخواهیم به این موضوع بنگریم با این وضعیت بحرانی اقتصادی این موضوع یعنی تحمیل هزینه بیشتر به دولت نوپای سیزدهم ؟


بیشتر بخوانید:

بهترین زمان برای اصلاحات ساختاری/ رئیس سازمان بورس بخواند


پس چرا وقتی می توانیم با ارائه یک برنامه جامع و قوی و استفاده از ظرفیتهای موجود و آمایش سرزمینی و با تاسی از فرمایش مقام معظم رهبری( نگاه به اقتصاد درو ن زا )و همچنین انتصاب مدیران توانمند اجرایی و پاکدست و صاحب فکر و اندیشه و در یک کلام اجرای شایسته سالاری ،یک ساختار را به خوبی مدیریت نماییم،این صورت مساله را پاک کرده ایم و این ضعف خود را با ایجاد ساختار جدید و افزودن بر پست های مدیریتی که خود اشتباه فاحش علمی است و هم تبعات منفی برای دولت دارد ،پوشش دهیم؟

آیا همگان به سهم خویش به خونهایی که برای حفظ این نظام ریخته شده و به سردار دلها قاسم سلیمانی و مردم کشورمان که همواره ثابت کرده اند همراه این نظام هستند مدیون نیستیم که حال بخواهیم با چنین اقداماتی آن هم در وزارتخانه ای که سهم ۳۸ درصدی در اقتصاد کشور دارد ،زمینه ساز یاس و دلسردی در مردم آن هم در دولت مردمی که رئیس آن خود نگاه مردمی و خدمت به خلق دارد ، شویم؟

و در آخر کلام، حس این کمترین مصداق همین چند کلمه است ، (دلم می سوزد از باغی که می سوزد)

دلنوشته فرهاد تقوامنش، تحلیگیر ارشد صنایع و معادن و مدل های کسب و کار

کد خبر 443294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آریان IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    0 0
    مگر چند تا نیروی جهادی ، مومن، پاکدست و با کوله باری از تجارب ارزشمند مثل دکتر فرهاد تقوامنش در کشور داریم که به راحتی از کنار آنها می گذریم دکتر فرهاد تقوامنش مردی ساده زیست و ولایتمدار هستند که موهایش را در حوزه صنعت و معدن و تجارت سفید کرده عدم استفاده از تجارب ایشان در این برهه حساس،جای سوال بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران می باشد.نباید از این سرمایه های دلسوز و واقعی کشور که فقط دنبال خدمت هستند چشم پوشی کنیم