انتظاری از رشد بازار نداشته باشید/ گره کور بی اعتمادی بازار

تا زمانی که چشم‌انداز مثبت و گام جدی برای بازگشت اعتماد سهامداران صورت نگیرد، نمی توان انتظار رشد قابل ملاحظه ای در بازارسرمایه باشیم

مژده ابراهیمیصدای بورس؛ پیش بینی می‌شود روند بازار سهام در هفته آتی اصلاحی نباشد، اماباید به این نکته توجه داشت که همچنان بازار از بی اعتمادی و نه کمبود نقدینگی رنج می برد.

سیما فریادرس، مدیر تحلیل کارگزاری امین آوید در گفت و گو با صدای بورس بیان کرد: بازارسرمایه تحت تاثیر کاهش قیمت‌ کامودیتی‌ها به‌ویژه نفت در روزهای پایانی هفته گذشته و همچنین زمزمه‌هایی در خصوص قطعی گاز برخی از شرکت‌ها، معاملات نخستین روز کاری هفته را متعادل و کم تقاضا آغاز کرد، اما نبود خریدار باعث شد تا فشار عرضه‌ افزایش یابد.
وی افزود: اگرچه در در دقایق پایانی دومین روز شاهد افزایش تقاضا در نمادهای شاخص ساز بودیم و این تقاضا به سومین روز هفته نیز منتقل شد و بازار تحت تاثیر اخبار مربوط به تایید افزایش سرمایه شستا، تعدیل مثبت پالایشی‌ها در گزارشات حسابرسی شده ۶ ماهه، و زمزمه حذف ارز ۴.۲۰۰ تومانی برخی از اقلام دارویی کار خود را با حرکت رو به جلو آغاز کرد و با رشد حدود ۲۰ هزار واحدی به کار خود پایان داد؛ اما نیمه دوم هفته بازار با اقبال خوبی همراه نشد و در ۲ روز پایانی هفته با عقب نشینی خریداران تحت تاثیر ابهامات ایجاد شده، شاهد ریزش حدود ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس بودیم.


بیشتر بخوانید:


فریادرس عنوان کرد: پیش بینی می‌شود که باتوجه به ارائه گزارشات ماهانه فروش شرکت‌ها و رشد چشمگیر نرخ دلار در ۲ روز اخیر، روند بازار سهام در هفته آتی اصلاحی نباشد و به خصوص در نمادهای شاخص ساز با ارائه گزارشات ماهانه مثبت و رشد نرخ دلار شاهد تقاضای نسبتا خوبی باشیم، اماباید به این نکته توجه داشت که همچنان بازار از بی اعتمادی و نه کمبود نقدینگی رنج می برد.
مدیر تحلیل کارگزاری امین آوید بیان کرد: استقبال خوب خریداران از پذیره نویسی ۱۰۰۰ میلیارد تومانی نماد تجلی گواه این موضوع است؛ بنابراین تا زمانی که چشم‌انداز مثبت و گام جدی برای بازگشت اعتماد سهامداران صورت نگیرد، نمی توان انتظار رشد قابل ملاحظه ای در بازارسرمایه باشیم. زیرا وضعیت بنیادی مناسب و قرار گرفتن قیمت در کف‌های حمایتی اکثر نمادها نشان می‌دهد بازار در محدوده‌ای ارزنده قرار دارد و خریداران در انتظار موقعیت مناسبی جهت ورود نقدینگی هستند.

کد خبر 442104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =