فقط طلا، سکه بود

بازار سرمایه در آبان ماه هم با ریزش همراه بود و سیاست‌های رئیس جدید هم تاکنون نتوانسته اوضاع را به ثبات نزدیک کند و هنوز سرمایه‌گذاران وفادار به این بازار با نوسانات هر روزه شاخص روبه‌رو هستند.

زهره فدوی - خبرنگار؛‌ در هشتمین ماه از سال ۱۴۰۰ شاخص کل بیش از ۲ درصد ریزش کرد و از کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد که در ابتدای ماه در آن قرار داشت، به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد سقوط کرد. ارزش معاملات هم در آبان ماه شاهد افت ۱.۳۰ درصدی بود و حجم معاملات ۸ درصد کاهش را تجربه کردند.

(جدول شماره یک)

فقط طلا، سکه بود

بازارهای موازی

اما در بازارهای موازی، طلا و سکه صعودی بودند و هر کدام به ترتیب ۸ درصد و ۶ درصد رشد قیمتی را به ثبت رساندند، به این صورت که طلا از محدوده یک میلیون و ۱۴۹ هزار تومان به ارتفاع یک میلیون و ۲۴۲ هزار تومان رسید. سکه هم در ابتدای آبان ماه در قیمت ۱۱ میلیون و ۷۶۹ هزار تومان معامله می‌شد که در پایان ماه وارد محدوده ۱۲ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان شد. شرایط در آبان ماه برای بازار ارز هم خوب نبود به طوری که دلار از ۲۷ هزار تومان به ۲۶ تومان رسید و ریزشی ۲ درصدی را رقم زد. یورو هم ۴ درصد افت قیمتی داشت و از ۳۱ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد. (جدول شماره ۲)

فقط طلا، سکه بود

مثبت و منفی در بورس

در تابلوی معاملات بورس اوراق بهادار تهران نماد «شفا» سردمدار بازدهی در آبان ماه شده است و رشدی ۱۳۵ درصدی را رقم زده است. جایگاه دوم تا پنجم هم به نمادهای معاملاتی «کبورس»، «غاذر»، «خکمک» و «بشهاب» تعلق گرفته است و هر کدام به ترتیب ۵۱.۶۲ درصد، ۴۷.۳۷ درصد، ۴۰.۱۹ درصد و ۳۰.۵۹ درصد رشد را ثبت کرده‌اند. (جدول شماره ۳)

فقط طلا، سکه بود

اما در مقابل نمادهای معاملاتی «لپارس» با ۳۷.۱۶ درصد، «دیران» با ۳۴.۷۶ درصد، «بکاب» با ۳۴.۶۶ درصد، «دروز» با ۳۳.۸۸ درصد و «خلنت» با ۲۶.۵۳ درصد بیشترین ریزش را در آبان ماه رقم زده‌اند. (جدول شماره ۴)

فقط طلا، سکه بود

بازارهای فرابورس

در تابلو معاملاتی فرابورس در آبان ماه نماد «غصینو» با رشد ۷۵ درصدی بیشتر بازدهی را در این بازار به نام خود ثبت کرده است. بعد از آن، «توسن» با ۳۹ درصد، «زکشت» با ۳۶ درصد، «حآفرین» با ۳۵ درصد و «اتکای» با ۳۲ درصد بیشترین بازدهی را رقم زده‌اند. (جدول شماره ۵)

فقط طلا، سکه بود

از طرف دیگر، «کمرجان» بیشترین ریزش را در تابلو معاملاتی فرابورس به نام خود ثبت کرد و افتی ۲۸ درصدی را رقم زد. «بنو» ۲۸ درصد، «وگستر» ۲۷ درصد، «فگستر» ۲۶ درصد و «غگلپا» هم ۲۵ درصد ریزش را به سهامداران خود تحمیل کردند. (جدول شماره ۶)

فقط طلا، سکه بود

بازارهای پایه

«شلیا» در بازار پایه با رشدی ۱۹۷ درصدی پرچمدار بازدهی در آبان ماه بوده است. رتبه دوم تا پنجم رشد قیمت در بازار پایه به «شزنگ» با ۴۹ درصد، «وفتخار» با ۴۶ درصد، «حگردش» با ۴۰ درصد و «حشکوه» با ۳۹ درصد تعلق گرفته است. (جدول شماره ۷)

فقط طلا، سکه بود

پنج نمادی که در آبان ماه در تابلو معاملات بازار پایه بیشترین ریزش را برای سهامداران خود به جا گذاشتند، عبارتند از «ثاژن» با ۴۱ درصد، «ثنوسا» با ۲۶ درصد، «سخواف» با ۲۵ درصد، «فافزا» با ۲۴ درصد و «فنفت» با ۲۲ درصد. (جدول شماره ۸)

فقط طلا، سکه بود

  • هفته نامه اطلاعات بورس - شماره ۴۲۳
کد خبر 442028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =