به دنبال کاهش فاصله طبقاتی هستیم

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: به دنبال این هستیم تا فاصله طبقاتی کم شود.

به گزارش صدای بورس، سید محمد حسینی‌، معاون پارلمانی رئیس جمهور، با اشاره به سفرهای استانی رئیس جمهور گفت: سفرهای استانی برای رفع مشکلات خیلی موثر است همچنین موجبات آشنایی وزرا را با مناطق مختلف کشور فراهم می کند. ایران فقط تهران نیست باید همه شهرستان ها را در نظر بگیریم و امکانات مناسب در همه استان ها توزیع شود. باید اولویت هر استان مشخص شود. هماهنگی ها و گفت و گوها با نمایندگان و مسئولین محلی سبب می شود تصمیم گیری ها آثار و نتایج خیلی خوبی در زندگی مردم داشته باشد.

حسینی در خصوص تبعات حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و افزایش قیمت در کالاهای اساسی گفت: درخصوص این لایحه جلسات گسترده ای برگزار شد و همه سعی دولت بر این است که مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر برای تامین کالاهای اساسی و به لحاظ اقتصادی دچار مشکل نشوند.ان شاالله یک هماهنگی و وفاق بین مجلس و دولت به وجود خواهد آمد تا در تامین کالاهای اساسی مشکلی نداشته باشیم و تبعات منفی برای اقشار متوسط جامعه بویژه قشر ضعیف جامعه بوجود نیاید و لایحه به خوبی اجرا شود. به دنبال این هستیم تا فاصله طبقاتی کم شود. نمی خواهیم یارانه ها به جیب کسانی برود که وضعشان خوب است و روز بروز ثروتمندتر می شوند؛ باید اقشار ضعیف جامعه را مدنظر بگیریم.


بیشتر بخوانید:

روش‌های تامین مالی باید اصلاح شود


او افزود: ماهانه متوسط دوازده هزار میلیارد بدهی های دولت قبل را وصول می کنیم و که در کنار آن ۵۰ هزار میلیارد تومان هم هزینه های جاری دولت است که رقم سنگینی است. دولت همواره تلاش دارد تا استقراضی صورت نگیرد و تورم را کنترل کند. اما متاسفانه تا مدتها آثار و تبعات تصمیمات دولت گذشته ادامه دارد. از دولت توقع نداشته باشیم در کوتاه مدت مشکلات را حل کند.

معان پارلمانی رئیس جمهور گفت: بسیاری از مطالبی که در فضای مجازی در خصوص انتصابات فامیلی در دولت بیان می شود صحت ندارد، همانطور که رئیس جمهور اعلام کردند اگر انتصابی صرفا بخاطر وابستگی فامیلی صورت گرفته و فرد شایستگی لازم را نداشته حتما اعلام کنند.

به گزارش برنا، حسینی در پایان تاکید کرد: اینکه بعضی یک مرتبه همه انتصابات دولت و یا ۵۰ درصد انتصابات را زیر سوال ببرند از انصاف به دور است. تلاش گسترده ای صورت گرفته است تا شایسته سالاری رعایت شود. استعلام همه افرادی که برای سمت های مختلف انتخاب شده اند از نهادهای مختلف گرفته شده است و دقت شده تا فردی انتخاب شود که توانایی لازم را برای عهده دار شدن این بار سنگین مسئولیت داشته باشد. نگاه دولت جوان گرایی است و به همین دلیل در جاهایی افرادی انتخاب شده اند که شناخت گسترده ای نسبت به آنها وجود ندارد و همین امر منجر به ایجاد ابهاماتی شده است. هر موردی را که افراد سراغ دارند اعلام کنند تا معلوم شود این انتخاب بر اساس ضابطه بوده یا خیر.

کد خبر 441735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =