روند نزولی بورس‌های جهانی ادامه دارد

بیشتر شاخص های مهم بورسی در دنیا ازجمله وال استریت و داوجونز به ریزش خود ادامه دادند.

به گزارش صدای بورس، همزمان با شیوع گسترده ویروس کرونا در انگلیس که منجر به توقف بخش بزرگی از فعالیتهای اقتصادی شده، نرخ تورم سالانه این کشور تا پایان اکتبر با ۰.۸ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه منتهی به ماه قبل به ۴.۲ درصد رسید. این نرخ تورم بالاترین نرخ تورم انگلیس در ۱۰ سال اخیر محسوب می‌شود و بیش از همه در نتیجه افزایش کم سابقه حامل های انرژی و سوخت رقم خورده است. این تورم حتی ۰.۴ درصد از چیزی که پیشتر نیز انتظارش می رفت بیشتر بوده است و کار بانک مرکزی انگلیس را نسبت به قبل دشوارتر خواهد ساخت.

بورس آمریکا

در وال استریت همه شاخص‌ها ریزشی بودند؛ تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح پایین تری از روز قبل خود بسته شدند.

شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۱۷ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۵ هزار و ۸۷۰.۹۵ واحد بسته شد.

شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۳۴ درصد ریزش تا سطح ۴۷۰۴.۵۵ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۴۵ درصد کاهش در سطح ۱۵ هزار و ۹۹۳.۷۱ واحدی بسته شد.


بیشتر بخوانید:

وال استریت قرمز پوش شد


بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۴۸ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۲۵۵.۹۶ واحد بسته شد.

شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با ریزش ۰.۱۸ درصدی و ایستادن در سطح ۱۶ هزار و ۲۲۱.۷۳ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با عقبگرد ۰.۲۱ درصدی در سطح ۷۱۴۱.۹۸ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۱.۰۱ درصد پایین رفت و به ۸۹۰۳.۲۰ واحد رسید.

بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد بدی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با صعود ۰.۱۹ درصدی تا سطح ۲۹ هزار و ۶۵۴.۶۴ واحدی بالا رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ‌کنگ ۱.۵۲ درصد پایین رفت و در سطح ۲۴ هزار و ۹۳۴.۴۰ واحد بسته شد.

در چین شاخص "شانگهای کامپوزیت" ریزش ۰.۱۱ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۴۸۳۲.۰۶ واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۰۲ درصد کاهش و ایستادن در سطح ۷۳۷۸.۳۰ واحدی به کار خود خاتمه داد.

به گزارش ایسنا، در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن نزولی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است.)

کد خبر 441705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =