۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
قیمت جهانی نفت نزولی شد

امروز قیمت نفت برنت دریای شمال کاهش یافت و هر بشکه آن به ۸۵ دلار و ۹۵ سنت رسید.

به گزارش صدای بورس، به دنبال ترمیم اقتصادهای کرونا زده که سبب رشد تقاضا در آمریکا و سایر نقاط جهان شده قیمت نفت پس از رشد قیمت روزهای اخیر امروز اندکی کاهش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴ سنت کاهش به ۸۵ دلار و ۹۵ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر هم امروز با ۱۵ سنت کاهش به ۸۳ دلار و ۶۱ سنت رسید.

در حالی که پس از مداخله دولت چین بازار برق و زغال سنگ این کشور تا حدودی آرام شده است، قیمت های انرژی در بازارهای جهانی به دلیل برودت دما همچنان بالاست.


بیشتر بخوانید:

رشد تقاضا قیمت نفت را بالا برد


ادوارد مویا تحلیلگر موسسه اوآندا در یادداشتی نوشت: «پیش بینی سردتر شدن هوا در نوامبرموجب شده تا تجار انرژی خود را برای رشد قابل توجه تقاضا در فصل زمستان آماده کنند.» وی افزود: «فاصله عرضه و تقاضا در بازار نفت بسیار کم است و یکی دو خبر ژئوپلتیک می تواند قیمت ها را به ۹۰ دلار برساند.»

بانک گلدمن ساکس اعلام کرد، احتمالا قیمت نفت در اواخر سال از پیش بینی ۹۰ دلاری این موسسه فراتر خواهد رفت. این بانک آمریکایی برآورده کرده که تغییر سوخت مصرفی نیروگاه ها از گاز به فرآورده های نفتی ممکن است روزانه یک میلیون بشکه به تقاضای جهانی نفت بیافزاید.

تقاضا برای مصرف بنزین و میعانات در آمریکا پس از بیش از یک سال کاهش، بار دیگر به سطح متوسط ۵ سال اخیر باز گشته است.

به گزارش تسنیم، بازار به دقت آمارهای این هفته دولت آمریکا در خصوص میزان ذخایر نفت را رصد خواهد کرد. بر اساس نظرسنجی انجام شده از تحلیلگران، حجم ذخایر نفت خام این کشور احتمالا در هفته گذشته رشد ۱.۷ میلیون بشکه ای داشته است. انتظار می رود حجم ذخایر بنزین و میعانات کاهش یافته باشد.

کد خبر 440415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =