رشد تقاضا قیمت نفت را بالا برد

قیمت نفت برنت افزایش یافت و هر بشکه آن به ۸۶ دلار و ۲۴ سنت رسید.

به گزارش صدای بورس، در حالی که همزمان با رشد تقاضای انرژی در آمریکا و سایر نقاط جهان به دلیل ترمیم اقتصادهای کرونا زده عرضه جهانی همچنان با محدودیت مواجه است، قیمت نفت روز دوشنبه افزایش داشت و رشد قیمت های هفته گذشته را تداوم بخشید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با ۸۷ سنت معادل یک درصد افزایش به ۸۴ دلار و ۶۳ سنت رسید. روز جمعه نفت خام آمریکا رشد ۱.۵ درصدی را تجربه کرده بود. اوایل امروز قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت به بالاترین رقم از اکتبر ۲۰۱۴ یعنی ۸۴ دلار و ۷۶ سنت رسیده بود.

قیمت نفت برنت هم پس از رشد ۱.۱ درصدی روز جمعه امروز با ۷۱ سنت معادل ۰.۸ درصد افزایش به ۸۶ دلار و ۲۴ سنت رسید. اوایل امروز نفت برنت به بالاترین رقم از اکتبر ۲۰۱۸ یعنی ۸۶ دلار و ۴۳ سنت رسیده بود.


بیشتر بخوانید:


تتسو اموری رئیس موسسه مدیریت دارایی اموری در این باره گفت: «در حالی که همزمان با عرضه محدود نفت تقاضا در آمریکا تقویت شده، روند حرکت قیمت ها با رشد پرشتابی مواجه است.»

پس از بیش از یک سال کاهش، مصرف بنزین و میعانات در آمریکا به متوسط ۵ سال اخیر خود باز گشته است و این خبر خوبی برای بازارهای انرژی به شمار می رود.

در همین حال و با وجود رشد قیمت ها، شرکت های انرژی آمریکایی هفته گذشته تعداد سکوهای حفاری نفت و گاز خود را برای اولین بار در طی ۷ هفته گذشته کاهش دادند.

به گزارش تسنیم، عامل دیگر رشد قیمت نفت نگرانی ها از کمبود زغال سنگ و گاز در چین، هند و اروپا بوده که سبب شده نیروگاه ها به سمت مصرف گازوئیل و نفت کوره روی بیاورند. اما تحلیلگران هشدار می دهد که طی هفته های اخیر احتمالا قیمت نفت تا حدودی اصلاح خواهد شد و پایین تر خواهد آمد.

کد خبر 440356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =