نخستین ETF آتی بیت‌کوین آغاز به کار کرد

نخستین صندوق قابل‌ معامله بیت‌کوین توسط شرکت پروشیرز (ProShares) در بورس نیویورک عرضه شده و قیمت سهام این صندوق تاکنون نوسانات قابل‌ توجهی داشته است.

صدای بورس- حبیب علیزاده، همگام با افزایش قیمت بیت‌کوین و انتظار معامله‌گران برای رکوردزنی دوباره پادشاه رمزارزها، معاملات نخستین ETF (صندوق قابل معامله) آتی بیت‌کوین در آمریکا آغاز شد.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی، نخستین صندوق قابل‌ معامله بیت‌کوین توسط شرکت پروشیرز (ProShares) در بورس نیویورک عرضه شده و قیمت سهام این صندوق تاکنون نوسانات قابل‌ توجهی داشته است.

معاملات این ETF که با نماد «BITO» عرضه شده است، با قیمت ۴۰.۸۸ دلار به ازای هر سهم آغاز شد. در طول معاملات، پایین‌ترین و بالاترین قیمت سهام این صندوق به ترتیب ۴۰.۰۷ دلار و ۴۲.۱۵ دلار ثبت شده است. آخرین قیمت ثبت شده برای این صندوق در لحظه تنظیم این خبر معادل ۴۰.۸۶ دلار بوده است.


بیشتر بخوانید:


شبکه‌های خبری مختلف با پوشش این رویداد، آن را نقطه عطفی در تاریخ بازار رمزارزها، بورس آمریکا و اقتصاد جهان نامیدند. عرضه و معامله این صندوق در حالی رخ می‌دهد که چین (یکی از بزرگترین مراکز استخراج رمزارزها) قوانین سخت و محدودکننده‌ای برای استخراج و خرید و فروش ارزهای دیجیتال وضع کرده است.

کارشناسان معتقدند، آغاز معاملات نخستین صندوق قابل‌معامله بیت‌کوین راه را برای تایید و پذیرش گسترده رمزارزها به عنوان یک ابزار سرمایه‌گذاری هموار خواهد کرد.

کد خبر 440198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =