۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
روند کاهشی دلار ادامه دارد

برای دومین روز پیاپی ارزش دلار کاهشی ماند.

به گزارش صدای بورس، موسسه رتبه بندی مودیز اعلام کرد در نتیجه همه گیری کرونا و وادار شدن دولت ها به حمایت از بازارهای پولی و مالی، مجموع بدهی دولت های جهان تا پایان سال ۲۰۲۰ از رقم ۱۳ تریلیون دلار عبور کرده که این رشد در یک دهه اخیر بی سابقه بوده است.

همچنین مجموع بدهی جهان شامل بدهی خانوارها، بخش دولتی و بخش خصوصی در بازه زمانی فوق به ۸۳ تریلیون دلار رسیده است تا رکورد جدیدی د این زمینه ثبت شود. بدهی جهانی به نسبت بحران ۲۰۰۷ حدود ۲.۵ برابر بیشتر شده است.

شاخص دلار (نرخ های زیر بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است)

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۲۲ درصد کاهش نسبت به روز گذشته، در سطح ۹۳.۷۴۳ واحد بسته شد.

شاخص دلار معمولا در برابر شش ارز مهم جهانی یا ۱۰ ارز برتر جهانی بیان می شود که شاخص دلار در این گزارش، شاخص ۱۰ ارزی و در بردارنده تغییرات قیمتی دلار مقابل ارزهای یورو، پوند انگلیس، روپیه هند، دلار استرالیا، دلار کانادا، دلار سنگاپور، فرانک سوییس، رینگت مالزی، ین ژاپن و یوان چین است.

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۸۴ دلار اعلام شد.


بیشتر بخوانید:


ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۴۹ درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۸۰ دلار مبادله شد. یورو ۰.۲۵ درصد بالا رفت و با ماندن در کانال ۱.۱۶ به ۱.۱۶۴ دلار رسید.

ارزهای آسیایی

به گزارش ایسنا، در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۱۴ درصد افزایش به ۱۱۴.۲۷۴ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۳۷ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۳۸۲ یوان چین اعلام شد.

کد خبر 440187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =