چقدر روی داروی جدید کرونا حساب کنیم؟

داروساز بریتانیایی اعلام کرد که داروی تجربی کووید-۱۹ استرازنکا به کاهش خطر ابتلا به بیماری شدید و مرگ‌ومیر کمک خواهد کرد.

این دارو که ترکیبی از دو آنتی‌بادی است، اولین دارو در نوع خود است که در مراحل پایانی آزمایش‌های بالینی به‌عنوان داروی پیشگیرانه و درمانی ارائه شده است.

درمان با آنتی‌بادی که با تزریق انجام می‌شود، خطر ابتلا به کووید-۱۹ شدید یا مرگ را در بیماران غیر بستری که علائم آنها به مدت هفت روز یا کمتر است تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

این دارو برای محافظت از افراد در معرض خطر که واکنش ایمنی کافی در برابر واکسیناسیون فعلی ندارند، طراحی شده است.

داروی جدید حاوی آنتی‌بادی‌های آزمایشگاهی است که برای ماه‌ها در بدن ماندگار شده و در صورت عفونت با ویروس مبارزه می‌کند و واکسن استرازنکا که در سراسر جهان استفاده می‌شود به یک سیستم ایمنی سالم متکی است تا آنتی‌بادی‌های هدفمند و سلول‌های مبارزه کننده با عفونت را ایجاد کند.


بیشتر بخوانید:

پیکانی که از بنز هم گران‌تر است! + فیلم


این آزمایش در ۱۳ کشور انجام شد و بیش از ۹۰۰ فرد بزرگسال در آن شرکت کردند. این شرکت اعلام کرده است، نتایج آزمایش این دارو برای چاپ در مجله پزشکی معتبر ارسال خواهد شد.

استرازنکا قبلا از مقامات آمریکایی درخواست تایید اضطراری کرده است تا بتواند از کوکتل آنتی‌بادی به‌عنوان یک درمان پیشگیرانه استفاده کند.

به گزارش ایسنا، این خبر در حالی منتشر می‌شود که شرکت غول دارویی آمریکایی مرک نیز درخواست تایید فوری قرصی را برای درمان بیماران مبتلا به عفونت خفیف تا متوسط ‌کرده است و اگر تایید شود، مولنوپیراویر، اولین داروی ضد ویروسی خوراکی این بیماری می‌شود و می‌توان این قرص را در خانه مصرف کرد.

کد خبر 439908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =