مهمترین اخبار اقتصادی و بورسی ۲۰ مهر ۱۴۰۰

شاخص کل بورس پس از افت ۳۸هزار و ۷۷۲واحدی (۲.۷درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۴۱۸هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۲.۹درصدی مواجه شد.

۱. شاخص کل بورس پس از افت ۳۸هزار و ۷۷۲واحدی (۲.۷درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۴۱۸هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۲.۹درصدی مواجه شد.
۲. فرصت‌های شغلی ۲۰ مهر ۱۴۰۰ را در گزارش امروز سایت صدای بورس دنبال کنید.
۳. ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی و یک میلیون تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۳ میلیون و ۲۱۳هزار تومان و ۲۴میلیون و ۸۸۹هزار تومان رسید.
۴. دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران در نامه ای به سید ابراهیم رئیسی، بر ضرورت اجتناب دولت سیزدهم از قیمت گذاری دستوری با توجه به تجربه شکست خورده دولت دوازدهم تاکید کرده است.
۵. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان، نیم سکه ۵ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و ربع سکه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

۶. رئیس‌کل بیمه مرکزی گفت: از ۱۷ مهر تا ۶ آبان به مدت ۲۰ روز همه وسایل نقلیه موتوری مثل موتورسیکلت، خودروهای سواری و ماشین‌آلات کشاورزی که تاکنون بیمه نامه شخص ثالث برایشان صادر نشده و یا به دلیل پرداخت‌نکردن بیمه شخص ثالث، جریمه شده‌اند، در بخشنامه اعلام شده بخشیده می شوند.
۷. دهقان دهنوی گفت: بخش اعظم فروش اوراق دولتی ناشی از عملیات بازار باز بین بانکی است و به هیچ عنوان به معنی فروش اوراق توسط دولت نیست.
۸. علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی در جلسه مجازی گروه ٢۴ صندوق بین المللی پول گفت: اولویت گروه G۲۴ حمایت های مالی و فنی به منظور تامین و دسترسی عادلانه به واکسن کروناست.
۹. وزارت امور خارجه نسبت به آزادسازی منابع ارزی مسدود شده بانک دی در چین اظهار امیدواری کرد.
۱۰. یک کارشناس بازار رمزارز گفت: اگر چرخه رشد بیت کوین را در نظر بگیریم ۶ یا ۷ سال آینده قیمت بیت کوین حوالی یا بالای یک میلیون دلار باشد.
۱۱. رییس سازمان برنامه بودجه گفت: به دلیل کسری بودجه و عدم تحقق برنامه‌ها، خلق پول افسار گسیخته اتفاق افتاده که باعث افزایش تورم شده است.

کد خبر 439865

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =