بورس های جهانی روز بدی را شروع کردند

بیشتر شاخص های مهم بورسی در دنیا قرمزپوش شدند.

به گزارش صدای بورس، احتمال تصویب مالیات جهانی بر درآمد شرکت های بزرگ تا حد زیادی روی تمایل سرمایه گذاران برای خرید سهام آن ها تاثیر منفی گذاشته است.

قرار است از سال آینده حداقل مالیات بر درآمد شرکت های بزرگ به ۱۵ درصد افزایش پیدا کند. علاوه بر نگرانی های مالیاتی، نگرانی هایی در خصوص امنیت سایبری شرکت ها و آسیب پذیری آن ها در برابر حملات هکری وجود دارد. ایلان ماسک نیز از انتقال مقر این شرکت به تگزاس پس از اختلاف با مقامات کالیفرنیا خبر داد.

بورس آمریکا

در وال استریت همه شاخص ها نزولی بودند؛ تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح پایینتری از روز قبل خود بسته شدند.

شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۵۲ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۴ هزار و ۵۶۱.۴۳ واحد بسته شد. شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۲۲ درصد ریزش تا سطح ۴۳۷۷.۰۱ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۲۳ درصد کاهش در سطح ۱۴ هزار و ۵۳۳.۸۱ واحدی بسته شد.


بیشتر بخوانید:


بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۷۲ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۷۱۴۶.۸۵ واحد بسته شد.

شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با کاهش ۰.۰۵ درصدی و ایستادن در سطح ۱۵ هزار و ۱۹۹.۱۴ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با پیشروی ۰.۱۶ درصدی در سطح ۶۵۷۰.۵۴ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۶۳ درصد پایین رفت و به ۸۸۹۹.۰۱ واحد رسید.

بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با صعود ۱.۶ درصدی تا سطح ۲۸ هزار و ۴۹۸.۲۰ واحدی بالا رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ‌کنگ ۱.۹۶ درصد بالا رفت و در سطح ۲۵ هزار و ۳۲۵.۰۹ واحد بسته شد.

در چین شاخص "شانگهای کامپوزیت" صعود ۰.۲۸ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۴۹۳۶.۱۹ واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۲۸ درصد کاهش و ایستادن در سطح ۷۲۹۹.۷۹ واحدی به کار خود خاتمه داد.

به گزارش ایسنا، در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است.)

کد خبر 439816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =