تجربه ترس شیرین در سومین روز معاملاتی

سهم ریالی در روزهای پیش روی بازار می توانند مورد توجه سهامداران قرار بگیرند و در نهایت می توان گفت روزهای پایانی هفته و پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ روزهای مثبتی خواهد بود.

مژده ابراهیمیصدای بورس؛ به نظر می رسد در ادامه هفته و در روزهای پایانی شهریور ۱۴۰۰ ثبات و روند متعادل و مثبت در بدنه بازار حاکم شود و به دنبال آن هر صنعت با توجه به آینده پیش روی خودش پیش خواهد رفت که این تفکیک به لحاظ تحلیلی، منجر به جدایی مسیر صنایع و سهام از یکدیگر خواهد شد.

الناز جمالی، مدیر مشاور سرمایه گذاری پاداش سرمایه در گفت و گو با صدای بورس گفت: در حالی روزهای پایانی شهریورماه را پشت سر می گذاریم که انتظار داریم روند معاملات با لیدری خودرویی ها و بانکی ها، متعادل تر و مثبت تر پیش رود که به دور از انتظار نیست.

وی افزود: در رشد اخیر شاخص کل بورس تهران، گروه محصولات شیمیایی لیدر اصلی بازار بودند و با چشم‌انداز صعودی نرخ دلار در نگاه فعالان بازار این گروه توانست رشد بالای ۱۰۰ درصدی را در اغلب نمادهایش تجربه کند. همچنین گروه بانکی و خودرویی در رشد اخیر شاخص دخیل بودند اما رشد زیادی را تجربه نکردند اما می توان گفت از گروه های مورد توجه در رالی بعد نماگر بورس تهران خواهند بود.

مدیر مشاور سرمایه گذاری پاداش سرمایه بیان کرد: با آن که در معاملات هفته گذشته بازار سهام با فشار عرضه در بازار مواجه شد که مهم ترین عامل آن ناشی از تاثیرپذیری بازار از مسائل سیاسی بود و می توان گفت هفته گذشته در بعد قیمت های جهانی، اتفاق خاصی رخ نداد و شاخص دلار با ثبات نسبی مواجه بود؛ بنابراین قیمت کامودیتی ها تا حدودی با ثبات قیمت همراه بودند و تغییر خاصی نداشتند، اما در این میان قیمت گاز جهانی در چند هاب جهانی افزایش پیدا کرد که این موضوع می تواند بر برخی از شرکت های حاضر در بازارسرمایه تاثیرگذار باشد، اما بازار سهام با بی توجه به دیگر محرکه های تاثیر گذار در مدار منفی دنبال شد.


بیشتر بخوانید:

دلار نیمه دوم چند می شود؟/ ۳گانه ای برای برجام


جمالی تصریح کرد: در چند سال اخیر به دلیل تسویه اعتبار کارگزاری‌ها، با نوسانات بازار در شهریورماه مواجه بودیم که امسال هم مستثنی از این موضوع نبود، اما در سومین روز معاملاتی هفته بازار سهام یک روز پر استرس، اما شیرینی را تجربه کرد؛ چرا که نه تنها نماگر بورس تهران به محدوده حمایتی ۱.۴۲۰ هزار واحد خودش نزدیک شد، بلکه در این محدوده توانست با بازگشت روند و دست خریدار قوی در بازار همراه شود و می‌توان گفت سهامداران و فعالان بازار یک روز حساسی را پشت سر گذاشتند و انتظار داریم این قدرت در روزهای پایانی هفته بیشتری شود.

وی عنوان کرد: به نظر می رسد در ادامه هفته و در روزهای پایانی شهریور ۱۴۰۰ ثبات و روند متعادل و مثبت در بدنه بازار حاکم شود و به دنبال آن هر صنعت با توجه به آینده پیش روی خودش پیش خواهد رفت که این تفکیک به لحاظ تحلیلی، منجر به جدایی مسیر صنایع و سهام از یکدیگر خواهد شد. سهم ریالی در روزهای پیش روی بازار می توانند مورد توجه سهامداران قرار بگیرند و در نهایت می توان گفت روزهای پایانی هفته و پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ روزهای مثبتی خواهد بود.

کد خبر 438876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    0 0
    ترس شیرین دیگه چه صیقه ای است هرروز پدر سهام دار خورد را درآوردن بلا نسبت هر روز یه گ.....ی توبازار میزن جمع کنید این مسخره بازی هارو همه رو بدبخت کردید و به خاک سیاه نشوندید