۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
۳ روز فرصت برای خریداران "داریوش"

پذیره نویسی صندوق ثروت داریوش از امروز تا سه شنبه انجام می‌شود.

به گزارش صدای بورس، همایون دارابی، مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری ثروت داریوش با نماد داریوش در نشست خبری پذیره‌نویسی این صندوق در فرابورس ایران گفت: صندوق سرمایه گذاری ثروت داریوش از ۹ ماه پیش با هدف توسعه بازار سرمایه فعالیت خود را آغاز کرده است و عموم مردم می توانند حتی با هزار تومان سرمایه گذاری کنند.

وی افزود: صندوق های سرمایه گذاری کمک می کند تا مردم با سرمایه گذاری غیر مستقیم بتوانند با ریسک کمتری سرمایه گذاری کرده و در صورت ریزش بازار متضرر نشوند.

دارابی با تاکید بر اینکه صندوق سرمایه گذاری ثروت داریوش با توجه به وضعیت بازار سرمایه و علاقه سهامداران تشکیل شده است، ادامه داد: شرکت سبد گردان داریوش از جمله سبد گردان هایی است که محدودیتی برای مشارکت مردم ندارد.

مدیر عامل صندوق سرمایه گذاری داریوش با اشاره به اینکه فرهنگ سازی برای ایجاد و توسعه صندوق های سرمایه گذاری متعدد ضرورت دارد، افزود: صندوق ها می توانند برای افرادی که قصد دارند سرمایه کمی را وارد بازار کنند، موثر واقع شوند.


بیشتر بخوانید:


وی در ادامه افزود: سرمایه گذارانی که به طور غیر مستقیم سرمایه گذاری می کنند می توانند از حضور یک تیم حرفه ای و مجرب در شرکت های سبد گردانی مطمئن باشند و سرمایه خود را به آن تیم بسپارند. در تمام بورس های دنیا مردم از طریق شرکت های سبد گردانی وارد بازار سرمایه می شوند.

دارابی اعلام کرد: با توجه به اینکه صندوق های قابل معامله دارای بازار گردان هستند، ریسک نقد شوندگی ندارند. به این که افراد اگر سهامی را خریدند اگر به صف فروش برخورد نکنند می توانند بعد از دو روز سهام خود را بفروشند و پول خود را دریافت کنند.

او با بیان اینکه سازمان بورس و اوراق بهادار رویکرد خوبی را در عرضه های اولیه جدید پیش گرفته است، افزود: به این علت که عرضه ها کوچک بوده و ممکن است ریسک بالایی نیز داشته باشند،‌ واگذاری این عرضه ها به صندوق‌های سرمایه‌گذاری چه به صورت کامل و چه به صورت ترکیبی به نفع سهامداران خواهد بود. بنابراین مانند حآفرین و توسن افرادی که سهام داریوش را خریداری می کنند از مزایای این صندوق بهره مند می شوند.

مدیرعامل صندوق سرمایه گذاری داریوش اعلام کرد: بر اساس آمار در حال حاضر تنها ۱۱ درصد از ارزش صندوق های ما مربوط به ۷۷ صندوق سهامی است که در بازار وجود دارد که از این منظر نیز جا دارد تا صندوق های سرمایه گذاری توسعه پیدا کنند.

دارابی در پایان خاطر نشان کرد: صندوق سرمایه گذاری ثروت داریوش با مدیریت سبد گردان داریوش روی تابلو خواهد رفت. این صندوق ۹۹ میلیون واحد سهم عرضه می کند که قیمت هر واحد ۱۰ هزار ریال خواهد بود. متولی گری این صندوق بر عهده موسسه وانیا نیک تدبیر است.

کد خبر 438742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    0 0
    یک کلاهبرداری دیگه از راه رسیده