۲۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
« داریوش» شنبه به بازار می‌آید

پذیره نویسی صندوق ثروت داریوش در فرابورس ایران از شنبه آغاز می شود.

به گزارش صدای بورس، روز شنبه و با نماد داریوش، پذیره نویسی صندوق ثروت داریوش در فرابورس ایران آغاز می شود.

خریداران این صندوق ۱۰۰میلیون واحدی که با نماد داریوش و با قیمت هر واحد هزار تومان انجام خواهد شد از پرداخت کارمزد پذیره نویسی معاف هستند.

بنابراین گزارش با توجه به قانون، خرید و فروش واحدهای صندوق فاقد مالیات است و از این نظر سرمایه گذاران در این صندوق از معافیت برخوردارند.


بیشتر بخوانید:

بازار در مهر، مهربان خواهد بود!؟


​​​​​همایون دارابی، مدیرعامل سبدگردان داریوش  گفت: صندوق ثروت داریوش از جمله صندوق‌های قابل معامله و پذیرفته شده در فرابورس است که در روز شنبه مورد پذیره نویسی قرار خواهد گرفت ارزش هر واحد این صندوق یک هزار تومان و تعداد اولیه عرضه ۹۹میلیون واحد است این پذیره نویسی حداکثر به مدت ۴روز تا ۳۰ام شهریورماه ادامه خواهد داشت اما در صورت پذیره نویسی تمام واحدهای ارایه شده ممکن است این پذیره نویسی زودتر خاتمه یابد.

وی اضافه کرد: براساس مقررات جدید عرضه های اولیه ،برخی از عرضه ها از این پس کامل به صندوق‌های سرمایه گذاری و برخی به صورت ترکیبی با لحاظ سهمیه ویژه برای صندوقهای سرمایه گذاری عرضه خواهند شد از این رو سرمایه گذاران در صندوق داریوش از مزیت عرضه های اولیه بهره مند خواهند شد.

به گفته دارابی صندوق سهامی ثروت داریوش با متولی گری شرکت وانیا نیک تدبیر و حسابرسی هوشیار ممیز و بازارگردانی گروه کاریزما به روی تابلو فرابورس رفته است و خریداران واحدهای این صندوق کارمزدی بابت خرید آن پرداخت نخواهند کرد هزینه کارمزد خریداران را سبدگردان داریوش متقبل شده است.

کد خبر 438708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس GB ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    0 0
    ابی کی می‌یاد