۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
مظنه قیمت خودرو این هفته چند؟

یک کارشناس بازار خودرو گفت:‌ با ثبات قیمت دلار انتظار می رود قیمت خودروهای داخلی و خارجی کاهش یابد.

صدای بورس - مریم منیری، تاثیر قیمت ارز روی تمام صنایع کاملا مشهود است. بازار خودرو نیز از این قافله عقب نمانده و چنانکه دیدیم هفته گذشته با افزایش قیمت ارز، خودرو نیز گران شد.

امیر حسن کاکایی، کارشناس بازار خودرو در همین خصوص به صدای بورس گفت: در هفته جاری با کاهش اندک قیمت دلار خودرو هم کمی افت قیمت پیدا کرد. البته با توجه با نوسان نرخ ارز، قیمت خودرو هم ثبات ندارد. در واقع می توان اینطور در نظر گرفت اگر در هفته آینده قیمت ارز ثبات داشته باشد، ممکن است قیمت برخی خودرها پایین بیاید چرا که برخی خودرو ها در هفته گذشته بیش از افزایش قیمت ارز گران شدند؛ در واقع حباب دارند.

وی افزود: واقعیت این است که به رغم اینکه قیمت خودروها اعلام می شود، بازار خودرو راکد است مانند سکه که بر اثر عرضه و تقاضا قیمت گذاری نمی شود بلکه بر اساس قیمت ریال ارزش گذاری می شود. خودروهای ایرانی مانند پراید، تیبا و ۲۰۶ نیز به همین ترتیب است ه قیمت گذاری می شود اما تقاضای موجود برای آن در بازار کم است.


بیشتر بخوانید:


این کارشناس بازار خودرو با بیان اینکه انتظار ثبات و حتی کاهش قیمت ارز در بازار می رود افزود: در این شرایط هم آرامش بیشتری به بازار خودرو تزریق می شود و هم قیمت ها کاهش پیدا کرده و حباب نخواهند داشت چرا که تولید خودرو روی روال سابق خود بوده و از تعداد آن کاسته نشده است.

کاکایی در پاسخ به اینکه با روند افزایشی ارز قیمت خودروهای خارجی افزایش بیشتری پیدا میکنند یا خودروهای ایرانی، گفت: این یک روند نسبی است اما به طور معمول وقتی بازار هیجانی می شوند خودروهایی که در کف قیمتی قرار دارند افزایش قیمت بیشتری دارند مانند پراید؛ اما در خودروهای خارجی آرامش قیمتی بیشتری مشاهده شد.

وی اعلام کرد: هفته گذشته طرح ساماندهی صنعت خودرو مطرح شده که به نوعی واردات خودرو را آزاد می کند اما از طرفی می توان گفت این طرح در میان مدت اجرایی نخواهد شد اما اگر بشود قیمت خودروهای خارجی تا حد زیادی افت قیمتی خواهند داشت چرا که قیمت برخی خودروهای خارجی حباب وحشتناکی دارند و با مقایسه قیمت همین خودروها در سال ۹۶ و بعد از افزایش قیمت دلار متوجه می شویم قیمت خودروهای خارجی به دلیل کاهش ارزش ریال بالا رفته است.

کد خبر 438430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =