لحظه به لحظه با بازار ۲۱ شهریور ۱۴۰۰

دیروز بازار سهام با تحرکات مثبت شاخص کل به پایان رسید و شاخص کل بورس با چهار هزار واحد رشد در محدوده یک میلیون و ۵۳۰ هزار واحد قرار گرفت. بازار امروز به چه صورت است؟

به گزارش صدای بورس،یکی از کارشناسان بازار سهام درباره روند بازار امروز گفت: به نظر می‌رسد روند بازار به طور کلی تا ماه آینده مثبت و صعودی باشد. و متغیر اصلی اثرگذار در تعیین تحرکات فعلی بازار هم دلار است که پیش‌بینی می‌شود اگر صعودی نباشد حداقل در همین محدوده فعلی نوسان کند.

۹:۰۰

🔹برترین‌های تقاضای #بورس

#کیمیاتک

#شسینا

#فمراد

🔹بیشترین عرضه بورس

#ددامح

#وسخراج

#برکت

🔹برترین‌های تقاضای #فرابورس

#فجهان

#مدیریت

#توریل

🔹بیشترین عرضه فرابورس

#فزرین

#فرابورس

#کمرجان

۹:۰۵

بازار امروز با گرایشی منفی آغاز به کار کرده است.

۹:۱۲

فلزات اساسی امروز با افت قیمت ها داد و ستد می شوند.#فولاد, #فملی, #ذوب, #فخوز, #فولای, #فروی, #کاوه, #فجر, #کویر, #فاسمین و #هرمز با گرایشی منفی متعادل اند.#فمراد, #فایرا, #فنفت نمادهای مورد توجه گروه اند.#فزرین و #زنگان پر عرضه های گروه اند.

۹:۲۵

فراورده های نفتی نیز با فشار فروش همراه اند.#شبندر, #شپنا, #شتران, #شسپا, #شبریز, #شاوان, #ونفت, #شراز و #شپاس منفی و متعادل اند.#شرانل با تعادل میان خریداران و فروشندگان تک نماد مثبت گروه است.

۹:۳۷

فشار فروش در خودرویی ها نیز محسوس است.#خودرو, #خوساز, #خزامیا, #خلنت با گرایشی منفی متعادل اند.#خگستر, #خپارس, #خاور, #خزر, #خکار و #خمحرکه پر عرضه های گروه اند.#خفناور, #خمحور و #تشتاد نمادهای مورد توجه گروه اند.

۹:۳۹

بانکی ها نیز همسو با دیگر گروه ها افت قیمت را تجربه می کنند.#دی, #وپارس و #سمایه نمادهای پر عرضه ی گروه اند.#وبملت, #وتجارت, #وبصادر, #وپست, #وپاسار و #ونوین منفی و متعادل اند.

۱۰:۰۹

کاانه های فلزی نیز یک پارچه منفی معاملاتی منفی را تجربه می کنند.#کدما, #کبافق و #کروی نمادهای پر عرضه ی گروه اند.

۱۰:۳۵

محصولات شیمیایی نیز امروز یکپارچه منفی با فشار فروش همراه اند.#کیمیاتک, #شسینا, #شرنگی #نمادهای مورد توجه گروه اند.#نوری, #شصدف, #فارس, #شلرد, #کلر, #شیران, #قرن, #زاگرس و #زنجان از جمله پر عرضه های گروه اند.

۱۰:۴۰

مخابراتی ها نیز با گرایشی منفی همراه اند.#اخابر و #همراه با فشار فروش داد و ستد می شوند.

۱۰:۴۵

حمل و نقلی ها نیز فشار فروش را تجربه می کنند.#حآسا, #حریل, #حتاید, #حپترو و #حپارسا پر عرضه های گروه اند.در این میان #توریل و #حسیر نمادهای مثبت و متعادل گروه اند.

۱۱:۱۰

روند معاملات معدنی‌ها :

 #کگل با قیمت ۲۳۶۷ تومان در منفی ۵ درصد قرار گرفته و حجم معاملات آن به ۸ میلیون سهم رسیده است؛ خرید حقیقی ۳۷ درصد و حقوقی ۶۳ درصد 

 #کچاد با افت بیش از ۳ درصد و قیمت ۲۹۹۰ تومان دادوستد بیش از ۲ میلیون سهم را نشان می‌دهد؛ خرید حقیقی ۴۵ درصد و حقوقی ۵۵ درصد 

 #اپال با نوسان مثبت حوالی صفر تابلو با قیمت ۲۲۱۸ تومان جابجایی ۸ میلیون سهم را ثبت کرده است؛ خرید حقیقی ۱۰۰ درصد 

 #کگهر کاهش بیش از ۲ درصدی را با قیمت ۴۸۰۵ تومان داشته و حجم معاملات آن کمتر از ۱ میلیون سهم بوده است؛ خرید حقیقی ۲۳ درصد و حقوقی ۷۷ درصد 

 #کدما #کاما #ومعادن #کروی و #کبافق از دیگر نمادهای معدنی هستند که در کف روزانه قرار گرفته‌اند. 

اطلاعات بازار:

شاخص کل ۱,۴۸۹,۴۳۸     

۴۱۰۲۲.۴۸ واحد منفی

ارزش بازار ۵۹,۷۲۳,۷۸۳ میلیارد ریال

ارزش معاملات ۴۲,۰۵۲ میلیارد ریال

حجم معاملات ۵.۰۷۶ میلیارد سهم

نمادهای تاثیر گذار در شاخص

کگل ۳۰۱۶ واحد منفی

فملی ۲۸۴۱ واحد منفی

فولاد ۲۵۵۶ واحد منفی

شستا ۲۱۲۳ واحد منفی

وامید ۱۳۵۳ واحد منفی

شپنا ۱۱۹۳ واحد منفی

ومعادن ۱۱۳۰ واحد منفی

بیشترین حجم معاملات: 

دی ۴۲۰ میلیون سهم

خساپا ۳۶۰ میلیون سهم

خودرو ۳۱۰ میلیون سهم

خپارس ۱۹۰ میلیون سهم

خبهمن ۱۶۸ میلیون سهم

۱۲:۰۰

گروه هتل داری نیز با فشار فروش داد و ستد می شوند.#گدنا, #گشان, #گکیش, #گنگین و #گپارس با فشار فروش همراه اند.

۱۲:۰۵

بهبود تقاضا در بازار پس از آغازی پرعرضه محسوس است.

۱۲:۳۰

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز ۲۱ شهریورماه، با کاهش ۴۰ هزار واحدی (۲.۶۴ درصد) به کار خود پایان و کانال ۱.۵۰۰ هزار واحدی را از دست داد.

 افت ۴۰هزار و ۴۶۲واحدی شاخص کل (۲.۶درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۴۹۰هزار واحدی قرار داد.

شاخص‌ هم وزن نیز ۲.۸درصد افت کرد. ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به حدود ۶هزار و ۳۴۰میلیارد تومان رسید.

نمادهای کگل، فملی و فولاد بیشترین تاثیر در افت شاخص کل بورس را به عهده داشتند.

در بورس امروز حقوقی‌ها حدود هزار و ۴۲۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۶هزار و ۳۴۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۳۲درصد یعنی دو هزار میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۲۲درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فرآورده‌های نفتی»، «فلزات اساسی» و «محصولات شیمیایی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «واسطه‌گری‌های مالی و پولی» و «محصولات کاغذی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد شپنا، شتران و فولاد لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به مدیریت، فایرا و ولقمان معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت پالایش نفت اصفهان معادل ۱۰۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری، با برتری ۲۲میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۷نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۲۵۸نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۹۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم هزار و ۴۵۰میلیارد تومان بود.

امروز و برای ساعاتی سیستم های رایان هم افزار دچار اختلال شدند که البته پس از مدت کوتاهی مشکل رفع شد. برخی کارشناسان ریزش امروز را به دلیل مشکلات پیش آمده می‌دانند

کد خبر 438407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =