۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
ریزش بورس‌های جهانی ادامه دارد

شاخص های مهم بورسی در دنیا برای سومین روز پی در پی ریزش کردند.

به گزارش صدای بورس، نرخ بیکاری بزرگ ترین اقتصاد جهان تا پایان ماه آگوست باز هم کاهشی شد و رقم ۵.۲ درصد را ثبت کرد.

این نرخ بیکاری، کمترین نرخ بیکاری این کشور در ۲۶ ماه اخیر است. از آوریل پارسال که نرخ بیکاری آمریکا با رسیدن به ۱۴.۸ درصد رکوردشکنی کرد، روند نزولی نرخ بیکاری آمریکا ادامه داشته است. طی این مدت شمار بیکاران با تغییری محسوس نسبت به ماه قبل به هشت میلیون و ۳۸۰ هزار نفر کاهش پیدا کرد یعنی این رقم ۳۱۸ هزار نفر کمتر شده است.

بورس آمریکا

در وال استریت همه شاخص ها نزولی بودند؛ تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح پایین تری از روز قبل خود بسته شدند.

شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۴۳ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۴ هزار و ۸۷۹.۳۸ واحد بسته شد. شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۴۶ درصد ریزش تا سطح ۴۴۹۳.۲۸ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۲۵ درصد ریزش در سطح ۱۵ هزار و ۲۴۸.۲۵ واحدی بسته شد.


بیشتر بخوانید:

شاخص بورس سقف تاریخی خود را فتح می‌کند؟


بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۱.۰۱ درصد ریزش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۰۲۴.۲۱ واحد بسته شد. شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با افزایش ۰.۰۸ درصدی و ایستادن در سطح ۱۵ هزار و ۶۲۳.۲۱ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با پیشروی ۰.۲۴ درصدی در سطح ۶۶۸۴.۷۲ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۴۳ درصد پایین رفت و به ۸۸۰۰.۶۰ واحد رسید.

بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد بدی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با ریزش ۰.۵۷ درصدی تا سطح ۳۰ هزار و ۸.۱۹ واحدی پایین رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ‌کنگ ۲.۳۰ درصد پایین رفت و در سطح ۲۵ هزار و ۷۱۶ واحد بسته شد.

به گزارش ایسنا، در چین شاخص "شانگهای کامپوزیت" ریزش ۰.۰۴ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۴۹۷۰.۰۱ واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۱.۹۰ درصد کاهش و ایستادن در سطح ۷۳۶۹.۲۷ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن نزولی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است.)

کد خبر 438341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =