پیش بینی بازار فردا ۱۶ شهریور ۱۴۰۰/ این سه گروه رو رصد کنید

با تورم پیش‌رو که قابل پیش بینی است، کماکان باتوجه به اصلاح شاخص در ماه‌های قبل بازارسرمایه پتانسیل خوبی برای جذب نقدینگی هوشمند دارد.

مژده ابراهیمی – صدای بورس؛ عمده گروه هایی که اقبال نسبی در این روزها به آنها است، گروه خودرو و بانکی و پالایشی است و به نظر می آید در روزهای آینده کماکان بیشترین حجم معاملات این گروه ها را به خود اختصاص دهند.

شاپور شهبازی – کارشناس بازارسرمایه در گفت و گو با صدای بورس گفت: وضعیت این روزهای بازارسرمایه مشخصا بیانگر آن است که نقدینگی تازه نفس به بازار وارد شده و می‌شود؛ به طوری که در ساعات ابتدایی هر روز معاملاتی وضعیت اکثر نمادها به این شکل است که خریداران به خرید در قیمت های پایین تر تمایل دارند و در ادامه به ساعات پایانی که نزدیک می شویم به دلیل نبود فروشنده در قیمت های پایین خریداران اقدام به رنج مثبت زدن کرده و نمادهای بسیاری را صف خرید می‌کنند.
وی افزود: وضعیت بازار در ماه‌های اخیر نشان داده که فروشندگان اگر پس از فروش سهام خود نقدینگی را وارد سهم دیگری نکرده باشند، بازنده بوده اند. همچنین همین جو به مرور باعث افت بیشتر انگیزه فروش در میان سهامداران خواهد شد.

این کارشناس بازارسرمایه بیان گفت: اگر وضعیت کلی بازار را رصد کنیم، بسیاری از سهام‌های با پتانسیل بنیادی وجود دارند که با ارزش ذاتی خود فاصله دارند و باتوجه به عدم جذابیت سایر بازارهای سرمایه‌گذاری و رکود عمیق در آن بازارها بهترین گزینه فعلی ورود نقدینگی بازارسرمایه به نظر می‌رسد.


امیدی به کنترل نرخ ارز نیست

شهبازی عنوان کرد: به نظر می‌رسد سرمایه گذاران با برآوردی که از دولت جدید کرده اند امیدی به کنترل نرخ ارز توسط دولت جدید ندارند. بنابراین با تورم پیش‌رو که قابل پیش‌بینی است، کماکان باتوجه به اصلاح شاخص در ماه ها ی قبل بازارسرمایه پتانسیل خوبی برای جذب نقدینگی هوشمند دارد.
به گفته وی پس از رشد خیلی‌خوب شاخص از کف یک میلیون واحد تا یک‌میلیون و پانصد هزار واحد قطعا برای رشد بعدی شاخص در این محدوده چند صباحی باید اصلاح زمانی داشته باشد. همچنین عمده گروه هایی که اقبال نسبی در این روزها به آنهاست گروه خودرو و بانکی و پالایشی است و به نظر می آید در روزهای آینده نیز کماکان بیشترین حجم معاملات این گروه ها را به خود اختصاص دهند.
شهبازی تصریح کرد: آنچه از برآیند کلی بازارسرمایه به نظر می رسد در تقابل عرضه کنندگان و خریداران، این خریداران و سهامداران هستند که برنده‌اند و همین امر به ادامه روند فعلی رو به رشد شاخص کمک خواهد کرد.

کد خبر 438152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • صادق IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    1 0
    لعنت برشماوبورستان که پدرمردم رادرآوردیندوبه خاک سیاه نشاندیند لعنت برمسعولین اقتصادی بخدا قسم به نان شب وگدای انداخته ایند ماراخدا قسم می دهیم بیچارکند شماراکه مارابیچاره کرداین خداوکیلی دراین بورس خراب شد راگل بگیریند)
  • حبیب.ش IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    0 0
    خجالت هم خوب چیزیه