تعداد چک‌های مبادله‌شده یک ساله چقدر بود؟

در یک سال منتهی به تیرماه ۱۴۰۰، تعداد کل چک‌های مبادله‌شده برابر با ۹۹.۴ میلیون فقره به ارزش ۲۳۹۸.۱ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش صدای بورس، طبق آخرین آمار منتشرشده توسط بانک مرکزی درباره چک‌های مبادله‌ شده که مربوط به تیرماه ۱۴۰۰ است، تعداد کل چک‌های مبادله‌ شده برابر با ۶.۱ میلیون فقره بوده که ارزش این چک‌های مبادله‌ شده نیز برابر ۱۹۳.۱ هزار میلیارد تومان است.

همچنین از کل چک‌های مبادله ‌شده، ۵۶۰ هزار فقره چک به ارزش ۲۲.۹ هزار میلیارد تومان برگشت خورده است. بنابراین نسبت تعداد و ارزش چک‌های برگشتی به مبادله ‌شده در تیرماه ۱۴۰۰ به ترتیب برابر ۹.۱ درصد و ۱۱.۸ درصد بوده است.

این در حالی است که در ماه قبل، یعنی خرداد ماه سال ۱۴۰۰، نسبت تعداد و ارزش چک‌های برگشتی به مبادله ‌شده به ترتیب برابر با ۹.۷ درصد و ۱۲.۶ درصد بوده است. از مقایسه میان آمار مربوط به این دو ماه، نسبت تعداد چک‌های برگشتی به مبادله‌ شده با کاهش ۶.۲ درصدی و نسبت ارزش چک‌های برگشتی به مبادله ‌شده با کاهش ۶.۳ درصدی همراه بوده است.


بیشتر بخوانید:


همچنین، در یک سال منتهی به تیرماه ۱۴۰۰، تعداد کل چک‌های مبادله‌شده برابر با ۹۹.۴ میلیون فقره به ارزش ۲۳۹۸.۱ هزار میلیارد تومان بوده که از این میان، ۸.۶۷ میلیون فقره چک به ارزش ۲۷۱ هزار میلیارد تومان برگشت خورده است. بنابراین، نسبت تعداد و ارزش چک‌های برگشتی به مبادله‌شده در این یک سال برابر با ۸.۷ درصد و ۱۱.۳ درصد است.

این در حالی است که در دوره مشابه منتهی به تیرماه ۱۳۹۹، کل چک‌های مبادله شده برابر با ۹۵.۳ میلیون فقره به ارزش ۱۳۷۸.۹ هزار میلیارد تومان بوده که ۹.۶۱ میلیون فقره به ارزش ۱۶۰.۷ هزار میلیارد تومان برگشت خورده است. بنابراین در این بازه زمانی یک ساله، نسبت تعداد و ارزش چک‌های برگشتی به مبادله‌ شده به ترتیب برابر با ۱۰ درصد و ۱۱.۷ درصد است.

به گزارش فارس، با مقایسه آمار مربوط به این دو دوره زمانی که مربوط به یک ساله منتهی به تیرماه ۱۳۹۹ و تیرماه ۱۴۰۰ است، مشاهده می‌شود که نسبت تعداد و ارزش چک‌های برگشتی به مبادله‌ شده به ترتیب با کاهش ۱۳ و ۳.۴ درصدی همراه بوده است.

کد خبر 438052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =