ریزش چند روزه، تکرار تاریخ است؟/ داستان تکراری اصلاح و ریزش

یک تحلیلگر بازارسرمایه گفت: قیمت‌ سهام در مقطع فعلی حباب‌گونه نیست و استراحت چند روزه شاخص امری طبیعی است و می‌توان انتظار رشد در روزها آینده را داشت.

صدای بورس- میلادعبداللهی؛ افت چند روز اخیر شاخص امری طبیعی است و انتظار رشد بازار در روزهای آتی بالاست.

مهدی ساسانی، تحلیلگر بازارسرمایه در گفت‌وگو با صدای بورس ضمن بیان مطلب بالا درباره آخرین وضعیت بازارسهام و افت و خیز شاخص کل گفت: از آنجایی که بازار در یک ماه قبل رشد خوبی را تجربه کرد که این وضعیت در چند روز گذشته شتاب بیشتری گرفت، به نظر می‌رسد شرایط اطلاح و استراحت دور از انتظار نبود که از دو روز قبل شاهد این امر بودیم.

وی افزود: علاوه بر این تفاوت‌های مهمی در جریان معاملات فعلی و تابستان سال گذشته وجود دارد و آن هم قیمت بالای شرکت‌ها بود، اما رشدی که در یک ماه گذشته تا کنون شاهد آن بودیم، حباب‌گونه نیست و می‌توان این تعبیر را داشت که بازار سهام در کوتاه‌مدت به عنوان مثال یک هفته اصلاح کوتاه‌مدتی را پیش بگیرد.

به زعم این کارشناس بازار سرمایه صعود دوباره در روزهای پیش‌رو محتمل است و جای نگرانی نیست، اما سهامداران باید برای خرید خود حد ضرر قرار دهند تا در صورت اتفاق غیرقابل پیش‌بینی متحمل زیان نشوند.


بیشتر بخوانید:


با حرف نمی‌توان قیمت دلار را پایین آورد

این تحلیلگر بازار سهام همچنین در خصوص آخرین وضعیت دلار هم گفت: برای دلار خیلی تلاش می‌شود که به هر طریقی افتی برای آن رقم بزنند، اما مشکل آن است که با حرف نمی‌توان قیمت را پایین آورد و اگر اثر اقدامات کوتاه مدت همچون حرف فروکش کند، مجدد دلار روند صعوی خود را پیش خواهد گرفت.

وی در تبیین موضوع گفت: به عبارت دقیق‌تر عرضه و تقاضای واقعی قیمت دلار را مشخص می‌کند در حالی که ما اسکناس زیادی نداریم. شاید تلاش‌ شود تا قیمت دلار به ۲۵ هزار تومان کاهش یابد اما تا زمانی که ورودی‌های دلار به کشور همچون به نتیجه رسیدن مذاکرات باز نشود، نمی‌توان انتظار افت زیادی در قیمت دلار داشت.

وی افزود: پیش‌بینی من آن است که در کوتاه‌مدت و بعد از این استراحت مقطعی می‌توانیم شاهد موج صعودی دوباره بالاخص در اوایل پاییز در بازارسهام باشیم.

کد خبر 437807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =