۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
در وال استریت اوضاع آرام است

بیشتر شاخص‌های مهم بورسی در مسیر صعودی خود باقی ماندند.

به گزارش صدای بورس، آمارهای جدید از وضعیت اقتصادی چین باعث ناامیدی معامله گران شده تا جایی که علاوه بر افزایش نرخ بیکاری، تولیدات صنعتی به میزان محسوسی کاهش یافته است.

نرخ بیکاری چین در ۱۲ ماه منتهی به جولای در شرایطی به ۵.۱ درصد رسیده است که در مقایسه با بازه مشابه منتهی به ماه قبل، نرخ بیکاری این کشور ۰.۱ درصد افزایش یافته است. این نرخ بیکاری که ۰.۱ درصد بیشتر از برآورد قبلی کارشناسان است، بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده در این کشور در دو ماه اخیر محسوب می‌شود.

بورس آمریکا

در وال استریت همه شاخص ها صعودی بودند؛ تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالاتری از روز قبل خود بسته شدند.

شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۱۴ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۵ هزار و ۳۸۳.۶۵ واحد بسته شد. شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۱۸ درصد صعود تا سطح ۴۴۸۷.۴۴ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۳۵ درصد افزایش در سطح ۱۴ هزار و ۹۹۴.۶۴ واحدی بسته شد.


بیشتر بخوانید:

واکسن کرونا بورس‌های جهانی را ایمن کرد


بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۲۴ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۷۱۲۵.۹۸ واحد بسته شد. شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با افزایش ۰.۳۳ درصدی و ایستادن در سطح ۱۵ هزار و ۹۰۵.۸۵ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با عقبگرد ۰.۲۸ درصدی در سطح ۶۶۶۴.۳۱ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۱۹ درصد پایین رفت و به ۸۹۵۱.۱۰ واحد رسید.

بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با افزایش ۰.۸۷ درصدی تا سطح ۲۷ هزار و ۷۳۲.۱۰ واحدی بالا رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ‌کنگ ۲.۴۶ درصد بالا رفت و در سطح ۲۵ هزار و ۷۲۷.۹۲ واحد بسته شد.

به گزارش ایسنا، در چین شاخص "شانگهای کامپوزیت" صعود ۱.۰۹ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۴۸۸۸.۹۳ واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۱۷ درصد افزایش و ایستادن در سطح ۷۵۰۲.۹۸ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است.)

کد خبر 437437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =