۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
تحلیلگران وال استریت: سهم بخرید

نزدیک به دو دهه از آخرین باری که میزان خوش‌بینی تحلیلگران وال استریت به بالاترین سطح رسید، می‌گذرد.

به گزارش صدای بورس به نقل از بلومبرگ، امروز حدود ۵۶ درصد تحلیلگران بازار وال استریت به سرمایه‌گذاران توصیه می‌کنند که سهام شرکت‌های ثبت شده در شاخص S&P۵۰۰ را بخرند. این بالاترین میزان خوش‌بینی از سال ۲۰۰۲ تاکنون است. این تحلیل نشان‌دهنده رضایت کامل تحلیلگران از بازار است که پس از انتشار گزارش‌های عملکرد عالی شرکت‌ها شکل گرفته است.

علاوه بر این خوش‌بینی تاریخی، رونق چشمگیر بازار سهام و افزایش دور از انتظار درآمد شرکت‌ها نیز از جمله عواملی هستند که تحلیلگران را به آینده امیدوار کرده‌اند. حتی اتفاقاتی همچون ظهور گونه جدید ویروس کرونا، سخت‌گیری‌های مقرراتی دولت چین یا کم‌جان شدن برنامه محرک اقتصادی فدرال رزرو نیز تاثیری بر خوش‌بینی تحلیلگران وال استریت نداشته است.


بیشتر بخوانید:اصلی ترین محرک بازار را بشناسید/ پیش بینی روند بازار


تاد یابلونسکی، مدیر سرمایه‌گذاری در شرکت مدیریت دارایی PGAA در این باره گفت: خوش‌بینی تحلیلگران تنها به دلیل شرایط مالی و نرخ‌های بهره نازل نیست. بلکه پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که رونق چشمگیر کنونی در سال ۲۰۲۲ هم ادامه خواهد یافت. این روند، تمایل سرمایه‌گذاران به خرید دارایی‌های پرریسک را افزایش می‌دهد.

خوش‌بینی به آینده بازار سهام تنها به آمریکا محدود نمی‌شود. در اروپا و آسیا هم شرایط مشابهی به چشم می‌خورد. در اروپا، ۵۲ درصد تحلیلگران به خرید سهام شرکت‌های شاخص Stoxx۶۰۰ سفارش کرده‌اند که بالاترین میزان در ۱۰ سال گذشته است. اما در آسیا میزان خوش‌بینی از این هم بیشتر است. ۷۵ درصد تحلیلگران آسیایی معتقدند که سرمایه‌گذاری در بازارهای سهام بهترین گزینه است. این بیشترین میزان خوش‌بینی از سال ۲۰۱۰ تاکنون است.

کد خبر 437124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =