یک سوم پروازها در تعطیلات پیش رو کنسل شد

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با اجرای ابلاغیه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا تعداد پروازهای هوایی به یک سوم کاهش می‌یابد.

به گزارش صدای بورس،محمد حسن ذیبخش تاکید کرد: طبق ابلاغیه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، تردد ناوگان هوایی، ریلی و زمینی باید به مدت ۵ روز به یک سوم کاهش یابد و طبق قوانین و مقررات ما نیز متعهد به اجرای این مصوبه در حوزه حمل و نقل هوایی کشور هستیم.

وی اظهار داشت: به محض ابلاغ این مصوبه به سازمان هواپیمایی کشوری مراتب به شرکت‌های هوایی ابلاغ شد و متعاقب آن تمام پروازهای شرکت‌های هوایی مورد بررسی و بازبینی قرار می‌گیرد تا تعداد پروازها به یک سوم کاهش پیدا کند.


بیشتر بخوانید:

واردات سرم به کجا رسید؟


ذیبخش با بیان اینکه همه شرکت‌های هواپیمایی موظف شدند ضمن اطلاع رسانی به مسافران مبلغ دریافتی بابت بلیت‌ها را نیز مسترد کنند، افزود: با توجه به الزام رعایت پروتکل‌های بهداشتی پروازها، همه هواپیماها هم اکنون در مسیرهای داخلی از ۶۰ درصد صندلی‌های خود استفاده می‌کنند و این مصوبه ما را ملزم کرده است که برای کاهش سفرها از فردا به مدت ۵ روز از یک سوم ناوگان هوایی استفاده شود.

شایان ذکر است؛ طبق ابلاغیه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، تردد ناوگان مسافری با وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی شامل پروازها، قطار، اتوبوس و خودروهای مسافری برون‌شهری به یک سوم کاهش می‌یابد و وزارت راه و شهرسازی نسبت به اعمال این مصوبه اقدام می‌کند.

کد خبر 437104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =