استقبال تعطیلات از شاخص کل سبز پوش

روند معاملات بازارسهام در دقایق نخست با نوسان بسیاری همراه و رفته رفته شرایط بهبود یافت و دماسنج در نهایت سبزپوش به استقبال تعطیلات رفت.

به گزارش صدای بورس ؛ معاملات بازار سرمایه در حالی پایان یافت که شاخص کل در دقایق ابتدایی با روند نزولی همراه بود.

به عبارت دقیق اخبار مربوط به تعطیلی چند روزه منجر شد تا در ساعات آغازین شاهد فشار فروش باشیم و بسیاری از سهام معاملات را با رنج منفی آغاز کردند. اما رفته رفته شرایط تعدیل یافت و نماگر روند رو به رشد خود را پی گرفت و در پایان با رشد بیش از 19 هزار واحد به ارتفاع یک میلیون و 500 هزار واحدی رسید. در این بین شاخص کل بر معیار هم وزن نیز با رشد پنج هزار و 600 واحدی همراه بود.
در میان نمادهای تاثیرگذار بر شاخص «شستا»، «فارس» و «شپنا» بیشترین تاثیر مثبت را بر نماگر داشتند. همچنین در بین نمادهای پرتراکنش اگرچه لیدرهای گروه خودرویی «خساپا» و «خودرو» مورد اقبال معامله‌گران قرار گرفتند اما «سپید» و «برکت» توانستند عنوان برتر را در این دسته از آن خود کنند.
در این میان گروه‌های خودرویی، فلزات اساسی و صنایع شیمیایی عنوان برترین گروه‌های صنعت را از آن خود کردند. همچنین «خزر»، «تاپیکو» و «لپارس» با بیشترین افزایش قیمت و در مقابل «وسکرشا»، «کدما» و «خفنر» با بیشترین افت قیمت همراه بودند.


بیشتر بخوانید:علت ریزش بازار ۲۴ مرداد چیست؟/ بازار بعد از تعطیلات چطور خواهد بود؟



لازم به ذکر است برترین تقاضا در در پایان به نمادهای «سپید»، «کنور» و «کالا» تعلق یافت و بیشترین عرضه در نمادهای «غدام»، «کدما» و «سنیر» همراه بود.


آنچه در فرابورس گذشت
معاملات فرابورس در حالی پایان یافت که آیفکس هم مانند شاخص کل توانست روند رو به بالایی را در پیش بگیرد و با رشد 250 واحدی همراه شد. در میان نمادهای اثرگذار بر شاخص کل فرابورس، «کگهر»، «آریا» و «هرمز» بیشترین تاثیر مثبت را بر آیفکس داشتند. همچنین «اپرداز»، «فرابورس» و «شاروم» با بشترین افزایش قیمت و «کتوکا»، «سدبیر» و «غگلستا» با بالاترین افت قیمت همراه بودند.

کد خبر 437093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =