علت ریزش بازار ۲۴ مرداد چیست؟/ بازار بعد از تعطیلات چطور خواهد بود؟

معاملات بازار سرمایه صبح امروز در حالی آغاز شد که فشار فروش در دقایق نخست در بسیاری از نمادها بالاخص گروه پتروشیمی مشهود بود. البته بعد ازگذشت حدود یک ساعت شرایط کمی متعادل‌تر پیش رفت.

میلاد عبداللهی- صدای بورس؛ اخبار منتشر شده مربوط به تعطیلات پیش رو تاثیر محسوسی بر روند بازارسهام گذاشت و همین عاملی بود تا معاملات در دقایق نخست با نوسان همراه شود. اما پیش‌بینی می‌شود، بازارسرمایه در ادامه با شیب رشد متعادل‌تری همراه و اقبال به سهام با رشد کمتر افزایش خواهد یافت.

مهدی ساسانی، کارشناس بازار سهام در گفت‌وگو با صدای بورس گفت: وضعیت فعلی قابل پیش‌بینی بود و نمی‌توان گفت بازار روند نزولی دارد بلکه به دلیل اخبار تعطیلی پنج روزه خیلی از افراد سعی می‌کنند در چنین مواقعی محتاط‌تر حرکت و از خرید در مقطع کنونی صرف نظر کنند. این عاملی است که سبب می‌شود سطح تقاضا کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه برخی معامله‌گران فکر می‌کنند با فروش سهام می‌توانند سود دریافت کنند، افزود: این روند اشتباه است، بازار سرمایه دوشنبه و سه شنبه این هفته و شنبه هفته آینده تعطیل است. پس اگر کسی امروز ۲۴ مرداد ماه سهمی بفروشد به قصد دریافت وجه حاصل از فروش این پول دوشنبه هفته آینده یعنی ۸ روز بعد توسط کارگزاری پرداخت می شود. پس حتما قبل از هر تصمیمی این موضوع را مد نظر داشته باشید.

وی البته گفت: من فکر می‌کنم در نیمه دوم بازار روند بهتری را در پیش می‌گیرد و جای نگرانی نیست، به عبارت دقیق‌تر می‌توان انتظار داشت بازار در نهایت با روند مثبت به کار خود پایان دهد.


بیشتر بخوانید:

اقبال بازار به کدام صنایع است؟!/ پیش بینی بازار فردا ۲۴ مرداد۱۴۰۰


این کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت بازار پس از تعطیلات اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود برخی سهام بازار که پیش از این با رشد قابل توجهی همراه بوده‌اند، در ادامه راه روند کندتری به خود بگیرند و اقبال از سهام با رشد کمتر بیشتر خواهد شد.

او ادامه داد: این طبیعی است که سرمایه و پول دنبال گروهی برود که فضای رشد بیشتری دارد و می‌تواند از آن بهره ببرد. گرچه مغایرتی در کار نیست و سهام فلزی و پالایشی می‌توانند بازهم روند رو به رشد خود را ادامه دهد. از آن طرف صنایعی مثل خودرویی، بانک‌ها و زراعت و غذایی مورد توجه قرار می‌گیرند و اقبال به آنها افزایش خواهد یافت.

کد خبر 437071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    0 0
    با افزایش دلار و اینده افزایشی برای آن چطور ممکن است و خودرویی و بانکی افزایش داشته باشد ؟ بعد اسم خودتونو گذاشتین کارشناس و تحلیلگر ؟
  • ب IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    0 0
    چرا چرند میگید.بابا دوران اصلاح ارزش سهام ها گذشت.منتظر شاخص ۳ میلیونی تا اخر امسال باشید.مثل اینکه تو روند صعود شاخص بورس بعضی ها دارند سکته میکنند.خوب بابا پولت رو از ارز رمز های بدون پشوانه بیار بیرون و تو هم به لشکر ۵۰ میلیونی خرید سهام بیا.
  • IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    0 0
    یک سال مثبت بشه پیا پی تازه ضرر ها جبران میشه با این تورم شایدم جبران نشه