۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹
تاصیکو چقدر سود تقسیم کرد؟

در مجمع عمومی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین، ۸۲۵ ریال به ازای هر سهم سود نقدی بین سهامداران تقسیم شد.

صدای بورس- محبوبه قرمزچشمه؛ در مجمع عمومی عادی شرکت سرمایه گذاری صدر تامین با نماد " تاصیکو" ۸۲۵ ریال سود نقدی به ازای هر سهم تقسیم شد.

غلامرضا سلیمانی، مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره تاصیکو در مجمع این شرکت گفت: درآمد عملیاتی شرکت اصلی تاصیکو برابر با ۳۶ هزار و ۲۵۶ میلیارد ریال است که بر مبنای آن سود عملیاتی تاصیکو ۹۱ و سود خالص این شرکت ۹۲ درصد رشد داشته است. سلیمانی افزود: تاصیکو ۱۶ میلیون دلار صادرات داشته است و صددرصد تعهدات ارزی آن انجام شده است.

اخذ مجوز ۲ محدوده معدنی در بلوک ۶ پروده ۴ با ذخیره ۷۸ میلیون تن توسط شرکت زغال سنگ پروده طبس؛ انجام مطالعات اکتشافی تکلیفی در معدن پلی متال طالمسی انارک؛ اخذ پروانه بهره برداری معدن سرایان با ذخیره ۱۰ میلیون تن؛ اخذ گواهی کشف بزرگترین معدن طلای کشور در سیستان با ذخیره قطعی ۲۴ میلیون تن و ذخیره احتمالی ۴۸ میلیون تن کانستگ و جواز تاسیس احداث کارخانه فرآوری ۲۵۶ کیلو طلای عیار ۲۴ دستاوردهای کلیدی هلدینگ تاصیکو بود که سلیمانی به آن اشاره کرد.

وی با بیان اینکه هلدینگ صدر تامین در طلا به طور حتم پیش رو خواهد بود، گفت:  طلای کردستان پس از 6 سال به مرحله کسب مجوز رسید و ما در عرض 18 ماه این پروژه را به مرحله بهره برداری می رسانیم. ۳۸ درصد از بازار طلا از آن تاصیکو است. سلیمانی گفت: سرمایه اولیه شرکت به مبلغ یک میلیارد ریال منقسم به ۱ میلیون سهم بوده که طبق آخرین مصوبات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۲۸ تیر از محل مطالبات و آورده نقدی به مبلغ ۳۱۰۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

سلیمانی ارزش بازار هلدینگ صدر تامین را  43094 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سود عملیاتی تلفیقی هلدینگ مبلغ 6391 میلیارد تومان است که تغییر 114 درصدی را نسبت به سال مالی گذشته را نشان می‌دهد. هم چنین سود خالص تلفیقی هلدینگ مبلغ 6147 میلیارد تومانی تغییر 120 درصدی نسبت به گذشته را نشان می دهد.

سلیمانی گفت: بر همین اساس عملکرد سال 99 نسبت به سال 98 در حوزه فروش حدود 99 درصد افزایش یافته است و سود ناخالص تجمیعی شرکت ها با 129 درصد رشد و سود خالص تجمیعی شرکت ها 144 درصد رشد داشته است و همزمان صادرات شرکت‌ها نسبت به سال پیشین آن رشد حدود 14 درصدی را تجربه کرده است.
وی جمع دارایی های صدر تامین را 16813 میلیارد تومان با نرخ بازدهی 37 درصد عنوان کرد و گفت: نرخ بازدهی حقوق صاحبان سهام 48 درصد است که نسبت به سال قبل مالی 17 درصد رشد داشته است و سود واقعی هر سهم 1983 ریال با تغییری 42 درصدی نسبت به عملکرد سال 98 است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین در ادامه به دستاوردهای کلیدی مجموعه پرداخت و گفت: افزایش 71 درصدی درآمدهای عملیاتی تلفیقی، افزایش 120 درصدی سود خالص، افزایش حاشیه سود خالص از 71 به 91 درصد در سال 99، افزایش نرخ بازدهی دارایی ها به 37 درصد  و افزایش بازده حقوق صاحبان سهم به 48 درصد، افزایش 32 درصدی ارزش پرتفوی بورسی هلدینگ و افزایش 33 درصدی خالص داریی ها بخشی از دستاوردهای مجموعه در یک سال اخیر است.

تاصیکو چقدر سود تقسیم کرد؟

وضعیت صنعت مس

در جدول زیر سهم تولید مس تصفیه شده نواحی مختلف دنیا، سه کشور برتر دنیا و سه کشور برتر منطقه آسیا طی سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۵ آمده است.

در سال ۲۰۲۰ ،بیشترین میزان تولید مس تصفیه شده به ترتیب در مناطق آسیا، اروپا و آمریکای جنوبی و مرکزی بوده و روند تولید در سال ۲۰۲۵ نیز همانند سال ۲۰۲۰ خواهد بود.

در سال ۲۰۲۰ کشورهای چین، شیلی و ژاپن هر یک به ترتیب با سهم ۶.۴۰ ،۱۰ و ۶.۶ درصد از تولیدات مس تصفیه شده، رتبه های اول تا سوم جهان را به خود اختصاص داده اند.

تاصیکو چقدر سود تقسیم کرد؟

تغییرات سرمایه شرکت:

تاصیکو چقدر سود تقسیم کرد؟

تاصیکو چقدر سود تقسیم کرد؟

تاصیکو چقدر سود تقسیم کرد؟

مجمع عمومی سالیانه تاصیکو صبح امروز ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ در سالن تلاش برگزار شد.

کد خبر 436909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =