افزایش تولید و اشتغال با جذب نقدینگی بنگاه‌ها از طریق بورس

دهقان ‌دهنوی گفت: با ورود منابع مردم به سمت بازار سرمایه، بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌هایی که در بورس حضور دارند می‌توانند تامین مالی قوی‌تری را از این بازار داشته باشند.

به گزارش صدای بورس؛ محمدعلی دهقان دهنوی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن بیان مطلب بالا به عملکرد دولت در هدایت سرمایه های مردم به بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: سازمان بورس نقشی را برای دولت قائل است که آن را باید در اقتصاد کشور ایفا کند، دولت سیاستگذار کلان و تنظیم گر اصلی اقتصاد کشور است، به همین دلیل باید در کشورهایی مانند ایران که با اقتصاد دولتی همراه هستند در فرآیند تولید کالا و خدمات حضور داشته باشد.

وی افزود: نقش سیاستگذاری و تنظیم گری دولت، نقشی کاملا پذیرفته شده در همه دنیا و مورد مطالبه فعالان بازار است.

دهقان دهنوی با تاکید بر اینکه وظیفه دولت دعوت مردم به بازار سرمایه است، ادامه داد: بازار سهام مکانی است که ساز وکار آن باعث تامین مالی برای تولید می شود، پس با ورود منابع مردم به سمت بازار سرمایه بنگاه های اقتصادی و شرکت هایی که در بورس حضور دارند می توانند تامین مالی قوی تری را از این بازار داشته باشند و از این طریق نقدینگی را به منظور سرمایه گذاری به سمت فعالیت های خود انتقال می دهند تا سبب افزایش تولید و اشتغال شود.


بیشتر بخوانید: "مدیریت" وارد می‌شود


به گزارش ایرنا ؛ رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با طرح این سوال که اگر مردم پس اندازهای خود را وارد بازار سرمایه نکنند پس باید آن را به سمت کدام بازار سوق دهند؟ ادامه داد: پس اندازها در وهله نخست وارد سیستم بانکی می شود و از این مسیر به نیازهای مردم تخصیص پیدا می کند اما اگر مردم به هر دلیلی برای حفظ ارزش سرمایه خود و کشف منافع بیشتر تصمیم گرفتند تا سرمایه خود را تبدیل به دارایی کنند اگر این اقدام را از طریق بازار ارز انجام دهند به معنی این است که به دولت خارجی وام بدون بهره را اعطا کرده اند.

به گفته دهقان دهنوی، حتی اگر این اتفاق در بازار طلا رخ دهد ممکن است ارزش دارایی آنها حفظ شود یا ریسک کمتری را متحمل شوند اما با سرمایه گذاران در این بازار هیچ نفعی را به اقتصاد کشور نمی‌رسانند.

کد خبر 436796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =