بورس‌های جهانی هرکدام راه خود را می‌روند

شاخص های مهم بورسی جهان عملکرد مختلفی داشتند. وال استریت صعودی و فوتسی ۱۰۰ نزولی بود.

به گزارش صدای بورس، چین تصمیم گرفته است با هدف کاهش توانایی آمریکایی در تحریم شرکت های این کشور، امکان عرضه سهام آن ها در بورس آمریکا محدود کند.

شمار زیادی از شرکت های چینی در بورس آمریکا سهام خود را عرضه کرده اند و قانون جدید می تواند زمینه ساز خروج شرکت های بزرگ چینی شود. طبق این قانون شرکت های چینی که بالای یک میلیون سهامدار دارند باید برای عرضه سهام خود در بورس آمریکا از نهادهای نظارتی چینی مجوز بگیرند. ارزش سهام این شرکت ها حدود دو تریلیون دلار است.

بورس آمریکا

در وال استریت بیشتر شاخص ها صعودی بودند؛ تا جایی که دو شاخص از سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالا تری از روز قبل خود بسته شدند.

شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۲ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۵ هزار و ۱۳۳.۲۱ واحد بسته شد. شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۱۱ درصد صعود تا سطح ۴۴۱۶.۴۴ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۰۶ درصد کاهش در سطح ۱۴ هزار و ۸۲۸.۸۰ واحدی بسته شد.


بیشتر بخوانید:

روز خوب بورس‌ها در جهان


بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد بدی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با افزایش ۱.۰۴ درصدی تا سطح ۲۷ هزار و ۸۳۳.۲۹ واحدی بالا رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ‌کنگ ۴.۱۳ درصد پایین رفت و در سطح ۲۶ هزار و ۱۹۲.۳۲ واحد بسته شد.

در چین شاخص "شانگهای کامپوزیت" ریزش ۳.۲۲ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۴۹۲۵.۳۰ واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۰۵ درصد کاهش و ایستادن در سطح ۷۳۹۴.۲۷ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است.)

بورس‌های اروپایی

به گزارش ایسنا ، در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۰۳ درصد افت نسبت به روز قبل و در سطح ۷۰۲۵.۴۳ واحد بسته شد. شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با کاهش ۰.۳۲ درصدی و ایستادن در سطح ۱۵ هزار و ۶۱۸.۹۸ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با پیشروی ۰.۱۵ درصدی در سطح ۶۵۷۸.۶۰ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۶۷ درصد بالا رفت و به ۸۷۷۵.۲۰ واحد رسید.

کد خبر 436204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =