۳۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶

در مجمع بانک پارسیان چه‌گذشت؛

رشدسپرده و درآمد "وپارس" / فولاد سبزوار وارد بورس می‌شود

سیاست بانک پارسیان پرداختن به کسب و کارهای خرد و تقویت این حوزه است.
 رشدسپرده و درآمد "وپارس" / فولاد سبزوار وارد بورس می‌شود

مجمع عمومی سالانه بانک پارسیان امروز پنجشنبه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۰ برگزار شد .

صدای بورس - زهرا مالمیر؛ در مجمع عمومی سالانه بانک پارسیان صورت‌های مالی شرکت برای سال منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ و گزارش فعالیت هیئت مدیره مورد بررسی و تصویب مجمع قرار گرفت.

کورش پرویزیان مدیرعامل شرکت در ابتدای مجمع به قرائت گزارش عملکرد شرکت پرداخت و به سوالات اکثر سهامداران پاسخ داد. وی گفت: تعداد ۷۲ پروژه در حال حاضر در دست اجرا است که برای بانک بسیار مهم است.

پرویزیان افزود: بانک پارسیان تا پایان سال ۹۸ تعداد ۸۱ هزار سهامدار داشته که این رقم در سال ۹۹ به ۲۷۰ هزار نفر رسیده که نشان از رشد سه برابری دارد همچنین تعداد شعبات بانک در سال ۹۹ به ۳۵۰ شعبه رسیده که بنا بر آن آزمون استخدامی برگزار کرده و تعدادی نیرو نیز جذب کرده ایم.

وی ادامه داد: متوسط تسهیلات اعطایی هر شعبه در سال ۹۹ مبلغ ۳،۹۷۹ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با سال ۹۸ با رشد قابل توجهی همراه بوده است، همچنین مجموع درآمدهای بانک نیز به مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان بالغ شده که نسبت به سال قبل افزایش داشته است. سپرده‌های بانکی نیز رشدی ۴۰ درصدی را تجربه کرده که نشان می دهد بهبود نسبی در بانک اتفاق افتاده است.

پرویزیان با تصریح اینکه در سال ۹۹ توانستیم به میزان ۶درصد نرخ و هزینه تجهیز را کاهش دهیمف گفت: سهم بازار بانک پارسیان از نظر سپرده در بین بانک های عضو کانون بانک‌های خصوصی ۱۳درصد بوده است.

وی تاکید کرد: قصد داریم بانکداری الکترونیک و دیجیتال را اجرایی کرده و مقدمه این امر فعال شدن احراز هویت غیرحضوری در بین بانک هاست که در این حوزه بصورت نمادین احراز هویت غیرحضوری در دو کشور اروپایی را هماهنگ کرده ایم.

کورش پرویزیان خاطر نشان کرد: سیاستی که در بانک پارسیان دنبال می شود، پرداختن به کسب و کارهای خُرد و تقویت این حوزه در دستور کار قرار دارد. همچنین تمرکز هیات مدیره بر این است که دارایی های بانک را به بازار سرمایه ببرد که در همین راستا در دو ماه آینده فولاد سبزوار را عرضه عام خواهیم کرد.

وی در تشریح اقدامات بانک پارسیان در سال ۹۹ گفت: مشارکت در تامین مالی پروژه های کلان اقتصادی ملی و زیربنایی کشور، تامین مالی در طرح های زیر بنایی نوسازی حمل و نقل عمومی کشور، طرح تامین آبرسانی به شهرها و روستاهای مناطق محروم در قالب ۲۱ طرح در ۱۴ استان، مشارکت در طرح ملی اکتشاف و استخراج نفت از میادین مشترک فازهای ۱۱ تا ۲۴ پارس جنوبی، خطوط لوله سراسری ۶_۹و ۱۱ انتقال گاز با هدف توسعه صادرات و مشارکت با سهم الشرکه یک میلیارد دلار در سندیکایی به میزان ۴ میلیارد دلار با شرکت نفت و گاز کنگان، اشتغالزایی ۸۸۰ نفر مستقیم و ۱۷۰۰ نفر غیرمستقیم ، طرح خودکفایی تولید کاغذ، تامین مالی ۳۲ میلیون یورویی طرح ملی انتقال آب خلیج فارس به کویر مرکزی ایران، مشارکت ۴۰۰ میلیون دلاری در پروژه ملی گاز بیدبلند خلیج فارس، ۵۷ هزار میلیارد اعتبار در قالب اعطای تسهیلات و صدور ضمانت نامه و اوراق گواهی اعتبار مولد، ۳۵ طرح اشتغالزایی اجتماع محور، ۳۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به شرکت های دانش بنیان، اجرای مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید و فروش املاک و دارایی های مازاد و عرضه اولیه سهام شرکت های زیر مجموعه به بورس از اهم اقدامات سال ۹۹ بوده است. پرویزیان در انتها تاکید کرد: تلاش ما بر این است تمام حقوق سهامداران پارسیان احیا شود.

به گزارش صدای بورس در مراسم این مجمع که ظهر روز پنجشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۰ با حضور ۷۷درصد از سهامداران در محل بانک پارسیان برگزار شد، صورت‌های مالی شرکت برای سال منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ و گزارش فعالیت هیئت مدیره مورد بررسی و تصویب مجمع قرارگرفت . همچنین روزنامه دنیای اقتصاد و اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شدند.

کد خبر 436025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =