بازار، صبورانه رو به جلو/ پیش بینی بازار فردا ۲۸ تیر ۱۴۰۰

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با تقسیم سود خوب در مجامع، انتظار کاهش (P/E) گذشته‌نگر بازار به زیر ۱۰ واحد را داریم.

مژده ابراهیمی - صدای بورس؛ بازار سرمایه که این روزها به آرامشی نسبی رسیده در فصل پر تب و تاب مجامع قرار دارد.

پدرام بوساک، کارشناس بازارسرمایه در گفت و گو با صدای بورس گفت: هفته آخر تیرماه، هفته غیبت اکثر نمادهای بازارسرمایه در تابلوی معاملات است و در این هفته شاهد برگزاری مجامع سالیانه شرکت‌ها با حضور گسترده سهامداران هم به صورت حضوری و هم به صورت مجازی خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: با تقسیم سود خوبی که امسال در مجامع اتفاق خواهد افتاد و گزارشات سه ماهه‌ای که تا آخر هفته روانه کدال خواهد شد، انتظار کاهش نسبت قیمت به درآمد (P/E) گذشته‌نگر بازار به زیر ۱۰ واحد را داریم.

بوساک بیان کرد: تا آخر هفته مهلت ارسال گزارشات عملکرد سه ماهه شرکت‌ها بر روی سامانه کدال است و پیش‌بینی می‌شود گزارشات فصل بهار سال ۱۴۰۰ رشد بسیار خوبی نسبت به بهار ۱۳۹۹ داشته باشد.


بیشتر بخوانید:

پروژه ها لنگ سیمان، سیمان لنگ برق / عروسی در کوچه دلال‌های سیمان


بازار در انتظار گزارشات صنایع پتروشیمی، فلزی و معدنی

این کارشناس بازارسرمایه عنوان کرد: میانگین نرخ دلار سامانه نیما در فصل بهار محدوده ۲۱۷۰۰ تومان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۵۰ درصد رشد کرده است. همچنین باتوجه به واکسیناسیون گسترده کشورهای صنعتی و افزایش سطح قیمت‌های جهانی می‌توان انتظار انتشار گزارشات مناسبی از صنایع مختلف؛ همچون پتروشیمی، فلزی و معدنی را داشته باشیم؛ البته تغییرات گسترده نرخ گاز و نرخ برق در بودجه ۱۴۰۰ نگرانی‌هایی در رابطه با بهای تمام شده شرکت‌های انرژی محور ایجاد کرده است که با انتشار گزارشات می‌تواند ابهامات در این زمینه را برطرف کند.

صنعت سیمان؛ پیشرو در گزارش ها

وی افزود: بازارسرمایه تا انتهای هفته آینده نیز شاهد گزارشات ماهانه تیر خواهد بود که با آزادسازی قیمت سیمان و عرضه آن در بورس کالا و حذف سود واسطه‌گری، شاهد جهش قیمتی این محصول هستیم و می‌توان این صنعت را پیشرو در گزارشات تیرماه دانست؛ البته قطعی برق صنایع سیمان و فولاد در روزهای گذشته که سبب کاهش سمت عرضه شده است نیز دلیل دیگر افزایش قیمت‌ها است؛ بطوری که معاملات سیمان در بورس کالا در روز گذشته باتوجه به قیمت‌های غیرمنتظره‌ای که ثبت شد توسط ناظر ابطال شد!

دارو؛ صنعت مورد توجه بازار

بوساک تصریح کرد: از دیگر صنایع بورسی که چند روزی است مورد توجه بازار قرار گرفته است، می توان صنعت دارو را نام برد، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در دولت جدید از شایعاتی است که این روزها پیرامون این گروه در حال زمزمه است، البته حذف ارز دولتی بارها در گذشته مطرح شده است که باید دید آیا در دولت جدید شاهد این امر خواهیم بود یا خیر؟

این کارشناس بازار گفت: از منظر نموداری نیز شاخص کل با رشد ۲۰ درصدی که از کف ۱۰۹۵۰۰۰ واحدی که در ابتدا خردادماه به ثبت رساند، این روزها درگیر تثبیت در بالای محدوده مقاومتی ۱۳۰۰۰۰۰ واحدی است که با بازگشایی نمادها در هفته آینده و مشخص و مستقر شدن کابینه دولت آقای رئیسی و تثبیت دلار بازار آزاد در محدوده ۲۵ هزار تومان، انتظار رشد آرام شاخص تا محدوده ۱۵۰۰۰۰۰ واحد را داریم.

کد خبر 435891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =