۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰

مدیرعامل فرابورس ایران؛

ناشران بورسی و فرابورسی مجامع الکترونیک برگزار کنند

مشارکت غیرحضوری بیش از ۶۰ درصدی سهامداران در مجامع فرابورس
ناشران بورسی و فرابورسی مجامع الکترونیک برگزار کنند

مدیرعامل فرابورس ایران گفت: در سامانه دیدار تمامی فرایندهای مجمع از لحاظ قانونی و حقوقی به منظور مشارکت سهامداران در رای‌گیری دستور جلسات مجمع پیاده‌سازی شده و قابلیت پخش زنده مراسم نیز در قالب استریمینگ تنها یکی از امکانات این سامانه است.

به‌گزارش صدای بورس؛ مدیرعامل فرابورس ایران با اشاره به لزوم برگزاری الکترونیک مجامع ناشران بازار سرمایه به ویژه در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا عنوان کرد: این امر کمک می‌کند تا با مشارکت حداکثری سهامداران از جای جای کشور در فرایند برگزاری و رای‌گیری صورت‌جلسات مجمع، شاهد افزایش شفافیت و دقت در برگزاری این رویداد مهم برای ناشران بورسی و فرابورسی باشیم که شنبه ۱۹ تیرماه تجربه موفق آن در مجامع فرابورس ایران با مشارکت بیش از ۶۰ درصدی سهامداران به صورت الکترونیک و از راه دور رقم خورد.

امیر هامونی با اشاره به اینکه در شرایط محدودیت‌های کرونایی و در پیک پنجم آن، یک ساعت پیش از زمان اعلام آغاز مجمع، تعداد سهامدارانی به حد نصاب رسیده بود، اظهار کرد: از طریق سامانه دیدار فرابورس بیش از یک هزار نفر از سهامداران به صورت مجازی در مجامع فرابورس حضور یافتند و در فرایند رای‌گیری تمامی صورت جلسات مجمع اعم از انتخاب هیات‌رئیسه، تقسیم سود، انتخاب حسابرس و .... مشارکت حداکثری کردند.


بیشتر بخوانید:


به گفته وی در حالی که سال گذشته حدود ۴۰۰ نفر از سهامداران توانسته بودند به صورت حضوری در مجامع فرابورس شرکت کردند، اما امسال ۱۱۸۰ سهامدار حقیقی و حقوقی به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه دیدار فرابورس و تنها ۱۰ نفر حضوری در مجامع فرابورس حضور یافتند که نشان می‌دهد آمار مشارکت سهامداران در سال جاری نزدیک به دو برابر شده است و در واقع بالاترین میزان مشارکت سهامداران را در طول سال‌های اخیر در مجامع فرابورس شاهد بودیم.

هامونی با بیان اینکه در سامانه دیدار تمامی فرایندهای مجمع از لحاظ قانونی و حقوقی به منظور مشارکت سهامداران در رای‌گیری دستور جلسات مجمع پیاده‌سازی شده و قابلیت پخش زنده مراسم نیز در قالب استریمینگ تنها یکی از امکانات این سامانه است، ادامه داد: این سامانه اگرچه نیازمند برخی بهینه‌سازی‌هاست، اما تست واقعی آن در مجامع فرابورس نشان داد که قابلیت استفاده کامل از سامانه دیدار برای مجامع ناشران بورسی و فرابورسی به خوبی وجود دارد.

وی همچنین عنوان کرد که با برگزاری مجامع فرابورس به صورت الکترونیک و از راه دور شاهد آن بودیم که تعداد تماس‌های سهامداران برای اطلاع از جزئیات این مجامع در مقایسه با سال‌های گذشته به میزان زیادی کاهش یافت و تنها ۳۸ تماس در این خصوص با فرابورس برقرار شد.

گفتنی است از قابلیت‌های سامانه دیدار فرابورس باید به ارائه گزارش دقیق و کاملی از سهامداران حاضر در مجمع و آرای ثبت‌شده آنان در سامانه به تفکیک حقیقی- حقوقی، موافق- مخالف، عدم اعلام رای و ... اشاره کرد ضمن آنکه می‌توان دستور جلسات مختلفی را نیز برای رای‌گیری به سامانه داد تا در لحظه برای سهامداران به نمایش درآمده و نتایج آن در کوتاه‌ترین زمان اعلام شود.

همراهان صدای بورس، شما می توانید نظرات خود درباره مجامع الکترونیک را به صورت کامنت ذیل همین مطلب بنویسید.

کد خبر 435573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =