موافقت سازمان بورس با افزایش سرمایه فرابورس ایران

افزایش سرمایه ۱۵۰ درصدی را هیئت مدیره فرابورس ایران برای تصویب نهایی به مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام پیشنهاد داده است.

به گزارش صدای بورس؛ بر اساس اطلاعیه منتشر شده در سامانه کدال (سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران بورسی) که امروز ساعت ۹:۱۶ منتشر شده است. شرکت فرابورس ایران درخواست افزایش سرمایه ۱۵۰ درصدی را به شرح زیر برای تصویب به مجمع عمومی فوق‌العاده پیشنهاد داده است که در مرحله اول مورد موافقت سازمان بورس قرار گرفته است.

در اجرای قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران (مصوب آذرماه ۱۳۸۴)، تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت فرابورس ایران (سهامی عام) در این سازمان (سازمان بورس) مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نگردیده و افزایش سرمایه با مشخّصات زیر و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع است.


بیشتربخوانید:
مقررات معاملات عمده فرابورس اصلاح شد


سرمایه فعلی ۲۸۰ میلیارد تومان و تعداد سهام قابل انتشار ۴ میلیون و دویست هزار سهم، ارزش اسمی هر سهم ۱۰۰ تومان و مبلغ افزایش سرمایه ۴۲۰ میلیارد تومان و منبع تأمین افزایش سرمایه از محل سود انباشته ۳۱۰ میلیارد تومانی و از محل سایر اندوخته‌ها به میزان ۱۱۰ میلیارد تومان است.

موضوع افزایش سرمایه در رابطه با رعایت مصوبه چهارصد و نهمین صورت جلسه هیئت‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار مورخ ۲۴/۱/۱۳۹۵ در خصوص تعیین حداقل سرمایه مطلوب بورس‌ها است.

شایان ذکر است تصویب افزایش سرمایه به مبلغ یاد شده منوط به برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده با دستورجلسه افزایش سرمایه پس از مجمع عمومی عادی سالیانه و احراز کفایت سود انباشته پس از تصویب صورت‌های مالی سال ۹۹ و اعمال میزان سود تقسیمی مصوب مجمع عمومی عادی سالیانه است.

 موافقت سازمان بورس با افزایش سرمایه فرابورس ایران

 موافقت سازمان بورس با افزایش سرمایه فرابورس ایران

 موافقت سازمان بورس با افزایش سرمایه فرابورس ایران

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 435491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =