پتروشیمی‌ها پیشتازند/ پیش بینی بازار فردا ۲۱ تیر ۱۴۰۰

با نزدیک شدن به پایان فصل مجامع می‌توانیم شاهد رشد شاخص کل(به صورت تقریبا متوازن) به محدوده ۱.۴ میلیون واحدی باشیم که البته نباید مقاومت ۱.۳۲ میلیون واحدی را نادیده گرفت.

صدای بورس- مژده ابراهیمی؛ صنایعی مانند پتروشیمی‌ها باتوجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته در خصوص امکان صعود نفت تا حدود ۱۰۰ دلار، فلزات اساسی، با امکان رشد قیمت ارز در میان‌مدت و بلندمدت، سیاست‌های انبساطی مورد انتظار دولت آتی، شرکت‌های صنعتی، اقدام دولت آتی در خصوص پروژه‌های مسکن ملی و نیاز به سیمان در آینده از جمله صنایع پیشرو در میان مدت و بلندمدت هستند.

حامد فقرایی، کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با صدای بورس گفت: شاخص کل بورس، پس از رسیدن به محدوده ۱.۱ میلیون واحدی مورد حمایت قرار گرفته و عبور از خط روند نزولی، شاهد یک روند صعودی منطقی و واکنش به نقاط مقاومتی و حمایتی بودیم.

وی افزود: در کنار دیدگاه تکنیکالی به شاخص کل، سرانه خرید اشخاص حقیقی، افزایش حجم معاملات، فصل مجامع و تقسیم سود نقدی قابل توجه به نسبت ارزش سهام شرکت‌ها و همین‌طور شرایط بنیادی بسیاری از صنایع از جمله سایر دلایل رشد بازار سرمایه بوده‌اند.


بیشتر بخوانید:


فقرایی عنوان کرد: در ادامه روند منطقی گفته شده، شاهد آن بودیم که بازار در طی دو روز کاری گذشته، روند منفی داشته است، اما روند معاملات بسیاری از سهام شرکت‌ها؛ به نحوی بود که می‌توانستیم نشانه های موقتی بودن روند منفی را مشاهده کنیم؛ در نتیجه امروز ۲۰ تیر ماه شاهد یک روند صعودی از همان شروع بازار بودیم.

این کارشناس بازارسرمایه بیان کرد: یکی از نکات مثبت صعود جاری، پیشگامی صنایع بنیادی بازار بوده است؛ به نحوی که شاهد آن هستیم اقبال به شرکت‌های بزرگ که عمده دسته بندی بنیادی ها را تشکیل می‌دهد، بیشتر بوده و در نتیجه رشد سایر شرکت‌ها را نیز موجب شده است. همچنین در کوتاه مدت، انتظار آن است که با نزدیک شدن به پایان فصل مجامع شاهد رشد شاخص کل(به صورت تقریبا متوازن) به محدوده ۱.۴ میلیون واحدی باشیم که البته نباید مقاومت ۱.۳۲ میلیون واحدی را نادیده گرفت.

وی تصریح کرد: در خصوص آینده بازار می‌توان‌ گفت، صنایعی مانند پتروشیمی ها؛ باتوجه به پیش بینی های صورت گرفته در خصوص امکان صعود نفت تا حدود ۱۰۰ دلار، فلزات اساسی، با امکان رشد قیمت ارز در میان‌مدت و بلندمدت، سیاست های انبساطی مورد انتظار دولت آتی، شرکت‌های صنعت، اقدام دولت آتی در خصوص پروژه‌های مسکن ملی و نیاز به سیمان در آینده و رشد قیمت فعلی در بورس کالا، صنعت پالایشی و فرآورده نفتی با توجه به صعود قیمت نفت از جمله صنایع پیشرو در میان مدت و بلندمدت هستند.

کد خبر 435540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =