افزایش حجم عرضه‌ها در پایان هفته / پیش بینی بازار فردا ۱۶ تیر ۱۴۰۰

به نظر می‌رسد ادامه پاندمی و ظهور سویه‌های مختلف از کرونا وجود دارد و همین موضوع روی قیمت نفت هم تاثیرگذار بوده است.

صدای بورسمژده ابراهیمی؛ روند پله ای مثبت بازار تا شهریورماه ادامه دارد و از طرفی هم ریسک سیستمی نتیجه مذاکرات برای احیای فرجام وجود خواهد داشت.

علیرضا صادقی، کارشناس بازارسرمایه در گفت و گو با صدای بورس گفت: بازار امروز با هیجان خرید آغاز شد. همچنین یکی از دلایل ورود خریداران به بازار ثبات نسبی قیمت دلار و انتظارات مثبت از عملکرد ماهانه به دلیل رشد بازارهای جهانی است و باز هم طبق روزهای گذشته لیدرهای بازار بانکی بیمه ای،خودرویی، پتروشیمی پالایشگاهی بودند.


بیشتر بخوانید:


وی افزود: به نظر می رسد ادامه پاندمی و ظهور سویه‌های مختلف از کرونا وجود دارد و همین موضوع روی قیمت نفت هم تاثیرگذار بوده است، اما نکته قابل توجه اینکه رشد بازار در مقایسه با سال گذشته احتیاط سرمایه‌گذاران برای کسب سود است.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: فردا به دلیل روز آخر هفته و بعد روانی رفتار سرمایه گذاران به نظر می‌آید از نیمه دوم بازار حجم عرضه ها بیشتر باشد که ناشی از کسب سود خواهد بود، اما روند پله ای مثبت بازار به نظر می رسد تا شهریور ماه ادامه داشته باشد و ریسک سیستمی نتیجه مذاکرات برای احیای فرجام وجود دارد.

صادقی: طولانی شدن نتیجه برجام می‌تواند دولت جدید را با چالش جدی برای جبران کسری بودجه جاری مواجه کند که اثر آن بر بازار در نیمه دوم سال خواهد بود.

کد خبر 435311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    0 0
    ای بابا