افزایش سرمایه ۳۰ هزار میلیاردی در دستور کار گل گهر/  روزهای خوش در انتظار «کگل»

معاون مالی اقتصادی گل گهر از افزایش سرمایه ۳۰ هزار میلیاردی در دستور کار گل گهر خبر داد.

صدای بورس - محبوبه قرمزچشمه؛ افزایش سرمایه شرکت های بورسی برای سهامداران از اهمیت بسیاری برخوردار است. برنامه افزایش سرمایه گل گهر از ۱۰ هزار میلیارد تومان به ۳۰ هزار میلیارد تومان از جمله برنام های مهم شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با نماد « کگل» است.

گل گهر»در جمع 10 شرکت پیشرو ایران
محمود زیدآبادی نژاد، معاون مالی اقتصادی گل گهر در گفت‌وگو با صدای بورس اظهار کرد:سهامداران ما حامی شرکت معدنی و صنعتی گل گهر هستند. در مجمع تصویب شد ۴۰ درصد سود انباشه و ۶۰ درصد سود توزیع شد و به هر سهامدار گل گهر، مبلغ ۱۳۰ تومان به ازای هر سهم تقسیم شد. به عنوان معاون مالی اقتصادی گل گهر ترجیح می دادم ۶۰ درصد سود انباشته و ۴۰ درصد سود تقسیم شود.

افزایش سرمایه ۳۰ هزار میلیارد تومانی

زید آبادی نژاد در ارتباط با برنامه افزایش سرمایه بیان کرد: برنامه افزایش سرمایه از ۱۰ هزار میلیارد تومان به ۳۰ هزار میلیارد تومان در دستور کار داریم. البته باید این افزایش سرمایه ابتدا توسط هیئت مدیره تصویب،‌ حسابرس کنترل و در مجمع فوق العاده اعلام شود.
معاون مالی اقتصادی شرکت معدنی و صنعتی گل گهر بیان کرد:‌در حال حاضر بعد از تصویب مجمع فوق العاده می توانیم ۵ هزار میلیارد تومان از این افزایش سرمایه را از سود انباشته استفاده کنیم و مابقی آن را از طریق آورده نقدی سرمایه داران تامین کنیم (که برنامه زمان بندی بستگی به پیشرفت پروژه ها دارد.)


بیشتر بخوانید:


پروژه آب شیرین کن با ۲۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی


وی با بیان اینکه انتقال آب خلیج فارس به گل گهر به پایان رسیده است، تصریح کرد: در حال حاضر پروژه آب شیرین کن در بندر عباس در حال اجراست، این پروژه به ۲۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی نیاز دارد . در فاز دوم شامل شرکت جدید سهام دار هستیم این شرکت به دنبال انتقال آب به اصفهان، یزد، خراسان آب است.

مهمترین برنامه برقی گل گهر

معاون مالی اقتصادی شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در ارتباط با مهمترین برنامه های برقی گل گهر بیان کرد: یک نیروگاه تولید برق ۵۰۰ مگاواتی داریم که به بهره برداری رسیده است،‌ ۲ نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی دیگر نیز وجود دارد که مناقصه آن انجام شده، پیمانکاران انتخاب و به زودی کلنگ آن زده می شود.

زید آبادی نژاد در ارتباط با ۲ شرکت جدید گل گهر که قرار است بورسی شود، بیان کرد:‌دو شرکت جهان فولاد و گوهر ترابر به زودی سهام خود را در بورس عرضه می کنند، گل گهر مالک ۵۱ درصد شرکت جهان فولاد و ۹۶ درصد شرکت گوهر تراور است.

کد خبر 435116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =