درخواست تایری ها از رئیس جمهور منتخب/ خبر خوب تعویض رایگان لاستیک

درخواست اصلی فعالان صنعت تایر، برگشت صنعت تایر به ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی است.

صدای بورس - محبوبه قرمزچشمه؛ نشست خبری انجمن زنجیر ارزش تایر ظهر امروز با حضور گنجی صاحب برند رازی برگزار شد.

در این نشست خبری عبدالله شهریوری، دبیر انجمن صنفی زنجیره ارزش تایر گفت: امیدواریم در دوره ریاست جمهوری آقای رئیسی تخصصی‌تر به صنعت تایر نگاه شود. تا کنون پشت درهای بسته تصمیم گیری می شده، توقع داریم برای تصمیم گیری در وزارت صمت با تولیدکننده مشورت شود.

شهریوری بیان کرد: تکنولوژی روز دنیا وارد کشور نمی شود، باید با همراهی رایزن های ایرانی خارج از کشور و تولیدکنندگان تایر اتاقی همچون اتاق بازرگانی ایجاد شود تا با همراهی و همکاری  صنایع،  مدیران ارشد، رایزن، تولید کنندگان و تمام اثرگذاران در این صنعت، برای ورود تکنولوژی به کشور رایزنی انجام شود.

دبیر انجمن صنفی زنجیره ارزش تایر تصریح کرد: باید از مکانیزم قیمت گذاری دستوری جدا شد، تا بتوان همچون کشورهای دیگر در مسیر توسعه گام برداشت.

خبر خوب گنجی برای دارندگان خودرو

محمد رضا گنجی، مدیرعامل گروه صنعتی رازی هم بیان کرد: درخواست اصلی ما برای تایر، برگشت صنعت تایر به ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی است همچنان که به کنجاله و دانه دام همچنان ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی داده می شود درخواست اجرایی شدن این موضوع را داریم.

گنجی گفت: خبر خوب اینکه شرکت آرتاویل تایر از اول امسال تایرهای خسارتی خود را ( تایرهای معیوبی که عیب آن به کارخانه مربوط است) بدون قید و شرط تعویض می کند. وی افزود: در صورت دریافت ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی، حاضریم برای صادرات سوبسید بدهیم.

عضوهیات مدیره گروه صنعتی رازی با بیان اینکه تایرهای گروه تولیدی رازی در اندازه های مختلف است، بیان کرد: 30 درصد از مارکت ایران در این زمینه در گروه صنعتی رازی تولید می‌شود و حجم فروش دو کارخانه آن نزدیک  به ۲ هزار میلیارد تومان در سال  است.

دولت دست از تصدی گری بردارد

گنجی در ارتباط با بهترین راهکار حل مشکلاتی که وجود دارد، گفت: دولت باید دست از تصدی گری بردارد و در قیمت گذاری دخالت نکند.عرضه و تقاضا بازار را تنظیم می کند.


بیشتر بخوانید


وی در ارتباط با پرسش خبرنگار صدای بورس مبنی بر وضعیت شرکت های تولید کننده تایر در بورس چگونه است گفت: سه شرکت گلدستن، بارز و یزدتایر از شرکت‌های انجمن هستند که وارد بورس کالا شده‌اند و قرار است کالاهای خود را در بورس کالا عرضه کنند. این عرضه در بورس کالا، اتفاق خوبی است چرا که به واقعی شدن قیمت کالا کمک می‌کند.
گنجی  افزود: هنگامی که کالا در بورس کالا ارائه می‌شود، قیمت‌ گذاری ها بر اساس عرضه و تقاضا انجام می‌شود، محصول نهایی درصدی پایین تر و بالاتر از قیمت اعلام شده شرکت، معامله انجام می‌شود، اگر متقاضی وجود نداشته باشد، قیمت کالا کاهش می‌یابد و در نهایت این موضوع  به سود مصرف کننده است که منفعت مصرف کننده یکی از اولویت‌های شرکت است.

عضوهیات مدیره گروه صنعتی رازی در ارتباط با شرایط صادراتی تولیدکنندگان تایر گفت: شرایط صادرات تایر به خارج از مرزها را داریم اما به دلیل شرایطی که دولت ایجاد کرده، تایر ایران بازار صادراتی خود را از دست داده، به شکلی که در حال حاضر لاستیک های تقلبی به نام محصولات ایران در پاکستان و سوریه فروخته می شود.  

کد خبر 434966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =