تیم اقتصادی دولت سیزدهم سیاسی نباشد/ قوانین بالادستی بازار سرمایه نیازمند اصلاحات گسترده است

مدیرعامل کارگزاری بانک سپه گفت: تیم اقتصادی دولت باید با بازار سرمایه آشنایی کامل داشته باشد و اصلاح قوانین بالادستی بورس می‌تواند مهمترین اولویت وزیر اقتصاد دولت سیزدهم است.

صدای بورس- احمدرضا صباغی؛ تعیین اعضای تیم اقتصادی دولت سیزدهم و از همه مهمتر وزیر اقتصاد می‌تواند تاثیر بالایی بر بازار سرمایه داشته باشد زیرا امروز بورس نیازمند ثبات و آرامش اقتصادی است.

عظیم ثابت، مدیرعامل کارگزاری بانک سپه با اشاره به اینکه اولویت دولت سیزدهم باید اقتصاد باشد،گفت: فضای اقتصادی موجود در کشور به طور قطع بر بازار سرمایه اثرگذار خواهد بود که دولت سیزدهم و تیم اقتصادی این دولت می‌توانند با اتخاذ قوانین مالیاتی بر بازارهای موازی اقتصادی توام با کاهش نرخ سودبین بانکی و حذف قیمت‌گذاری دستوری به نوعی در مسیر رونق بورس و هدایت نقدینگی به بازار سرمایه گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه که دولت‌ها نباید کسری بودجه خود را از جیب سهامداران پرداخت کنند،گفت: اصلاح قوانین بالادستی بازار سرمایه باید در اولویت کاری دولت سیزدهم قرار بگیرد.

ثابت تصریح‌کرد: دولت سیزدهم و مجلس یازدهم باید تصمیماتی اتخاذ کنند که به نفع سرمایه‌گذاران خرد و کلان در بازار سرمایه باشد زیرا ایجاد تعادل بین مکانیزم عرضه و تقاضا در بورس می‌تواند گره بسیاری از مشکلات را برطرف کند.


بیشتر بخوانید:


مدیرعامل کارگزاری بانک سپه افزود: تنظیم مقررات مالی برای شرکت‌ها و افراد مختلف در بورس اهمیت ویژه‌ای دارد و از طرف دیگر ایجاد انسجام در تیم اقتصادی دولت سیزدهم مهم است زیرا موجب می‌شود تا تصمیم‌ها یکپارچه گرفته شود و شورای عالی بورس و سازمان بورس هم در راستای اجرای این تصمیم‌های اقتصادی حرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه خارج از فضای بازار سرمایه، شرایط اقتصادی و سیاسی کشور باید امن باشد تا شاهد رشد سهام در بازار سرمایه باشیم،گفت: تیم اقتصادی دولت باید در حوزه بازار سرمایه تخصص کافی داشته باشد و اعضای این تیم براساس ملاحظات سیاسی و جناحی تعیین نشوند.

اقتصاد ایران به اندازه کافی از تحریم‌ها آسیب دیده است

ثابت تصریح‌کرد: من فکر می‌کنم با احیای برجام مبادلات اقتصادی کشور با دنیا افزایش پیدا خواهد کرد که وقوع این اتفاق موجب ورود تکنولوژی به کشور خواهد شد تا سرمایه‌گذار خارجی در فضای امن داخل ایران اقدام به سرمایه‌گذاری کند.

وی با فرض اینکه اگر برجام احیا نشود،گفت:سیستم های بسته دچار تنش و مشکل خواهند شد و اقتصاد کشور از موضوع تحریم‌ها به حد کافی آسیب دیده است. ایجاد مزیت رقابتی تنها با ارتباطات با کشورهای دنیا تحقق‌پذیر خواهد بود و اگر قرار باشد اقتصاد ایران رشدی را تجربه نکند و با کل دنیا تعامل نداشته باشد شاهد ضعیف‌تر شدن و آسیب‌پذیرتر شدن اقتصاد ایران خواهیم بود.

همراهان صدای بورس، شما می توانید درخواست‌های خود از وزیر اقتصاد دولت سیزدهم را به صورت کامنت ذیل همین مطلب بنویسد.

کد خبر 434990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =