متعادل‌سازی نظام عرضه و تقاضا اولویت وزیر اقتصاد دولت سیزدهم/ ورود نقدینگی به بورس با اجرای قانون اخذ مالیات بر عایدی سرمایه

معاون عملیات شرکت کارگزاری بورس بیمه ایران گفت: وزیر اقتصاد دولت سیزدهم باید در مسیر ایجاد تعادل بین نظام عرضه و تقاضا در بازار حرکت کند تا بورس روند طبیعی خود را سپری کند.

صدای بورس- احمدرضا صباغی؛ اولویت کاری وزیر اقتصاد دولت سیزدهم ایجاد تعادل در نظام عرضه و تقاضاست تا شاهد بازگشت بورس به روند طبیعی خود باشیم.

عرفان هودی، معاون عملیات شرکت کارگزاری بورس بیمه ایران با اشاره به اینکه متعادل‌سازی نظام عرضه و تقاضا باید در اولویت کاری دولت سیزدهم قرار بگیرد، گفت: قیمت‌گذاری دستوری موجب خواهد شد تا فعالان غیربورسی وارد بازار سرمایه شوند اما اگر نظام عرضه و تقاضا در بازارهای اقتصادی از جمله بازار سرمایه برقرار شود فعالان غیربورسی وارد بورس نخواهند شد و این بازار به صورت تخصصی به کار خود ادامه می‌دهد.

وی افزود: البته اتفاق‌های سیاسی همچون برجام هم آثار طبیعی خود را بر بازار سرمایه خواهد گذاشت که این اتفاق بر هیچ کس پوشیده نیست.

معاون عملیات شرکت کارگزاری بورس بیمه ایران اضافه‌کرد: سیگنال‌هایی که آقای رئیسی در نشست خبری به بورس داد موجب شد تا بازار سرمایه رشد خود را شروع کند. از طرف دیگر، صحبت‌های رئیس‌جمهور سیزدهم درباره اخذ مالیات از معاملات بازارهای موازی اقتصادی همچون مسکن و خودرو یک سیگنال مثبت دیگر به بورس بود به طوری که در ۲ روز متوالی حدود ۶۷۰ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی وارد بازار سرمایه شد.


بیشتر بخوانید:


بیش از ۶۰ درصد از سهام بازار سرمایه به نرخ ارز بستگی دارد

وی اضافه‌ کرد: با صعود شاخص بورس، صنایعی همچون فولاد، بانک و خودرو که با نزول شاخص افت محسوسی داشتند در شرایط کنونی رشد قابل‌توجهی خواهند داشت.

هودی افزود: ۶۰ درصد سهام در بازار سرمایه به اقتصاد جهانی و نرخ ارز بستگی دارد. در واقع صنایعی همچون حمل و نقل، خودرو، پالایش و کشتیرانی با احیای برجام و آزادسازی منابع ارزی ایران در خارج از کشور رشد خوبی خواهند داشت اما اگر برجام به نتیجه نرسد در کوتاه‌مدت با افزایش نرخ ارز بعضی از سهام‌های دلاری رشد خواهند کرد هرچند در بلندمدت ارزش سهام این صنایع افت خواهد کرد.

همراهان صدای بورس، شما می توانید نظرات خود را درباره برجام و تاثیرات آن بر بازار سرمایه در ذیل این مطلب بیان کنید.

کد خبر 434884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =