شاخص به یک میلیون و ۲۴۳ هزار واحد رسید

در نمای پایانی بورس امروز ۷ تیر ۱۴۰۰ ، شاخص کل با رشد پنج هزار واحدی همراه شد.

به گزارش صدای بورس، رشد پنج هزار و ۲۶۱ واحدی شاخص کل (۰.۴درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۲۴۳هزار واحدی قرار داد، شاخص‌ هم وزن نیز ۰.۰۳درصد افت کرد.


ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به بیش از ۶هزار و ۴۹۰میلیارد تومان رسید و حدود ۱۳۵میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقوقی به حقیقی اتفاق افتاد.

همچنین رشد بیش از سه درصد ۱۲۸ نماد و افت بیش از سه درصد ۲۰۶ نماد را در تالار بورس شاهد بودیم.

در بازار سرمایه امروز حقیقی‌ها حدود ۱۳۵ میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۶هزار و ۴۹۰میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۸۶درصد یعنی پنج هزار و ۵۹۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان دو درصد از کل معاملات شد.


بیشتر بخوانید:


بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «سرمایه‌گذاری»، «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» و «محصولات شیمیایی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فرآورده‌های نفتی» و «فلزات اساسی»به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

سه نماد شستا،ومدیر و ومعادن لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به شپنا، اپال و تاپیکو معطوف بود.

مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی حدود ۱۰۵میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی پالایش نفت اصفهان با برتری حدود ۳۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۷۰ نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۸۴ نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۵۴۰ میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۳۹۰ میلیارد تومان بود.

شاخص به یک میلیون و ۲۴۳ هزار واحد رسید

کد خبر 434873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =