۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
چه خبر از بورس‌های جهانی؟

بیشتر شاخص های مهم بورسی در دنیا سبزپوش شدند.

به گزارش صدای بورس، میزان رشد فعالیت‌های تجاری در سطح منطقه یورو به بالاترین سطح ماهانه خود در ۱۵ ماه اخیر رسیده است.

شاخص ای اچ اس مارکیت در سطح ۱۹ کشور عضو منطقه یورو تا پایان ماه ژوین به ۵۹.۲ واحد رسیده که این رقم نسبت به ماه قبل آن ۲.۱ واحد افزایش یافته است. با کاهش محدودیت‌های کرونایی، به میزان قابل توجهی شاهد رشد بخش خدمات و همچنین تقاضای مصرفی بوده‌ایم و اکنون این دو بخش به موتور رشد اقتصادی کشورهای اروپایی تبدیل شده‌اند.

بورس آمریکا

در وال استریت همه شاخص ها صعودی بودند؛ تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالا تری از روز قبل خود بسته شدند.

شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۶۹ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۳۴ هزار و ۴۳۳.۵۱ واحد بسته شد. شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۳۲ درصد صعود تا سطح ۴۲۸۰.۱۸ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۰۶ درصد افزایش در سطح ۱۴ هزار و ۳۷۷.۹۱ واحدی بسته شد.


بیشتر بخوانید:


بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با صعود ۰.۶۶ درصدی تا سطح ۲۹ هزار و ۶۶.۱۸ واحدی بالا رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ‌کنگ ۱.۴ درصد بالا رفت و در سطح ۲۹ هزار و ۲۸۸.۲۲ واحد بسته شد.

در چین شاخص "شانگهای کامپوزیت" صعود ۱.۶۳ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۵۲۳۹.۹۷ واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۴۵ درصد افزایش و ایستادن در سطح ۷۳۰۸.۰۵ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است.)

بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۳۷ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۷۱۳۶.۰۷ واحد بسته شد. شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با افزایش ۰.۱۲ درصدی و ایستادن در سطح ۱۵ هزار و ۶۰۷.۹۷ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با عقبگرد ۰.۱۲ درصدی در سطح ۶۶۲۲.۸۷ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۳۱ درصد بالا رفت و به ۹۰۹۵.۰۱ واحد رسید.

منبع: ایسنا

کد خبر 434732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =