۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵

در حالی که بورس وال استریت روز خوبی را سپری کرد، در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد بدی داشتند.

به گزارش صدای بورس، چشم انداز اقتصادی جهان با بهبود سرعت واکسیناسیون در حال بهتر شدن است تا جایی که طبق اعلام سازمان توسعه و همکاری اقتصادی انتظار می رود متوسط رشد اقتصادی سال آینده ۵.۸ درصد باشد و این روند رو به رشد ادامه پیدا کند و رشد ۴.۴ درصدی به طور متوسط برای کشورهای جهان در سال آینده به ثبت برسد. در گزارش قبلی این سازمان، متوسط رشد اقتصادی کشورهای جهان را برای امسال ۵.۶ درصد و برای سال آینده چهار درصد پیش بینی شده بود.

بورس آمریکا

در وال استریت همه شاخص ها صعودی بودند؛ تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالا تری از روز قبل خود بسته شدند.

شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۴۵ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۴ هزار و ۶۰۰.۵۵ واحد بسته شد.

شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۵۶ درصد افزایش تا سطح ۴۲۴۳.۲۸ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۷۱ درصد صعود در سطح ۱۴ هزار و ۱۰.۷۶ واحدی بسته شد.


بیشتر بخوانید:

صعود بازارهای مالی در آینده نزدیک / بازار سرمایه اهرم پوشش تورم


بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد بدی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با صعود ۰.۳۴ درصدی تا سطح ۲۸ هزار و ۹۵۸.۵۶ واحدی بالا رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ‌کنگ ۰.۰۱ درصد پایین رفت و در سطح ۲۸ هزار و ۷۳۸.۸۸ واحد بسته شد.

در چین شاخص "شانگهای کامپوزیت" صعود ۰.۶۷ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۵۲۷۱.۴۷ واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۴۴ درصد کاهش و ایستادن در سطح ۷۳۰۲.۵۰ واحدی به کار خود خاتمه داد.

در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن نزولی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است.)

بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۰۸۸.۱۸ واحد بسته شد.

شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با کاهش ۰.۰۶ درصدی و ایستادن در سطح ۱۵ هزار و ۵۷۱.۲۲ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با عقبگرد ۰.۲۶ درصدی در سطح ۶۵۴۶.۴۹ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۲۴ درصد پایین رفت و به ۹۱۳۳.۸۰ واحد رسید.

کد خبر 434074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =